رییس جمهور سابق آمریکا درصدد است تا دادگاه محاکمه وی در پرونده مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، به صورت زنده پخش شود!

دادگاه محاکمه ترامپ در پرونده مداخله انتخاباتی زنده پخش می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وکلای دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کردند که ترامپ در تلاش است تا دادگاه محاکمه وی در پرونده مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به صورت زنده از تلویزیون پخش شود.

گرچه براساس مقررات دادگاه‌های فدرال آمریکا، پخش روند دادرسی پرونده‌های کیفری و مدنی ممنوع است، ائتلافی متشکل از شرکت‌های رسانه‌ای شامل آسوشیتدپرس، ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن‌پست درخواست کرده‌اند تا محاکمه ترامپ در چهارم مارس ۲۰۲۴ را ضبط کنند. (نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با سه پرونده کیفری دیگر در نیویورک، فلوریدا و جورجیا نیز روبه‌رو است.»

این ائتلاف رسانه‌ای در درخواست ماه اکتبر خود جهت دسترسی صوتی و تصویری به روند دادرسی اعلام کرد: از زمان ایجاد کشور ما، هرگز پرونده کیفری نداشته‌ایم که به اندازه مجادله دولت آمریکا و دونالد ترامپ، جلب اعتماد عمومی مهم باشد. برای حفظ منافع او، دادگاه و عموم مردم، صرف نظر از رای دادگاه، پوشش صوتی-تصویری زنده اقدامی حیاتی در ریشه‌کن کردن تئوری‌های توطئه کذب است.

مشاور ترامپ روز جمعه اسنادی را در حمایت از درخواست رسانه‌ها جهت پوشش زنده تحویل مراجع ذی‌ربط داد و ادعای وی درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را تکرار کرد.

وکلای ترامپ اعلام کردند: دادستانی می‌خواهد که این نمایش مسخره را در سکوت خبری ادامه دهد. ترامپ خواستار شکست این سکوت است. همه آمریکایی‌ها و حتی خارج از آمریکا باید این فرصت را داشته باشند تا پرونده را به شخصه دنبال کرده و اگر محاکمه‌ای در کار است، به چشم خود ببینند که ترامپ خودش را از اتهامات بی‌اساس و سیاسی‌کاری تبرئه می‌کند. دادگاه باید با درخواست پخش زنده موافقت کند تا اطمینان حاصل شود که مردم آمریکا می‌توانند حقیقت محض این پرونده را ببینند؛ شاهد اقدامات و تخلفات دولت بایدن باشند و شهادت تمام شهود مرتبط با انتخاباتی را که به باور ترامپ فاسد بوده و رای آن به سرقت رفته است، با گوش خود بشنوند.

وزارت دادگستری آمریکا فعلا با این درخواست مخالفت و این‌طور استدلال کرده است که نمایش تصویر و صدای شهود می‌تواند آنها را در خطر اذیت و آزار یا حتی مرگ قرار دهد.

دولت بایدن مدعی شده است که اظهارات ترامپ درباره دزدیده‌شدن آراء و تقلب انتخاباتی در انتخابات ۲۰۲۰، دارودسته‌های حامی او را تهییج کرد تا ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره این کشور یورش ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.