دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در اطلاعیه‌ای با تکذیب حذف دو مناسبت ملی از تقویم رسمی کشور اعلام کرد: نه تنها هیچ مناسبتی حذف نشده، بلکه شب یلدا و چهارشنبه سوری با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و هویتی ایرانیان به تقویم اضافه شده است.

شورای فرهنگ عمومی:‌ شب یلدا و چهارشنبه سوری از تقویم حذف نشده است

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور، در اطلاعیه دبیرخانه این شورا آمده است: شورای عالی انقلاب فرهنگی هرساله بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی، مناسبت‌های جدیدی را با توجه به پیشنهادات اشخاص حقیقی و حقوقی برای درج در تقویم رسمی کشور تایید می‌کند. در همین رابطه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۹ مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۸ هشت مناسبت برای درج در متن تقویم و پنج مناسبت را برای درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور تصویب کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: از جمله مناسبت‌های جدید «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» است که همزان با ۳۰ آذر (شب یلدا) و در کنار عنوان شب یلدا می‌باشد. شب یلدا جزء فرهنگ غنی مردم ایران اسلامی است که نه تنها یک امر ملی است بلکه به خاطر حضور اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر به عنوان یک امر دینی مورد توجه است.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در این اطلاعیه درباره مناسبت دیگر هم افزود: برای استفاده بهینه فرهنگ از روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری که در جامعه ایرانی مورد توجه است، مناسبت «روز تکریم همسایگان» برای درج در متن تقویم رسمی کشور در روز سه شنبه آخر سال تصویب شده است.

همچنین در اطلاعیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه هیچ مناسبتی حذف نشده، آمده است: دو مناسبت فوق با توجه به ویزگی‌های فرهنگی و هویتی ایرانیان به تقویم اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.