وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند وزیر خوب کسی است که همانند شمشیر زن سامورایی چشم ببندد و با مهارت تمام سر مدیران قبلی را بزند، گفت: باید به این آشوب‌ مدیریتی خاتمه دهیم.

برخی فکر می‌کنند وزیر خوب باید مثل«سامورایی» سر مدیران قبلی را بزند

رضامراد صحرایی در نخستین همایش ملی «آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبردها و راهکارها» اظهار کرد: امروز بنده که برای ثبات مدیریت می‌کوشم، مورد سوال هستم. گویی ما دوست داریم سکوت و ثبات نباشد و دوست داریم حتما آشوب و شکنندگی و بی‌ثباتی باشد. تصور می‌کنیم مدیر خوب مدیری است که نسنجیده همه مدیران قبلی را عوض کند و مدیر جدید آورد. کسانی که خود را متخصص تعلیم و تربیت می‌دانند، می‌گویند نگاه کن به این وزیر که تا آمد ۳۰ نفر را عوض کرد و دیگری یک ماهه آمده بر سر کار ولی کسی را عوض نکرده است؛ باید از این آشوب‌زدگی مدیریتی رهایی یافت.

 وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه درخت نظام تعلیم و تربیت به آفت سیاست زدگی مفرط دچار شده است، به سخنان اخیر خود درباره ایجاد تغییر در کتاب های درسی متناسب با جنسیت دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: هرکاری می‌کنیم کسانی هستند که تفسیری برای خود بسازند. من راهکاری که در سند تحول است را بیان کردم که برنامه درسی و نظامات ما متناسب دختران و پسران باید بهینه شود اما تیتر زدند «تفکیک جنستی در آموزش و پرورش» و یک صفحه از روزنامه را که برای بیت‌المال است حرام کردند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از منظر برخی مدیران و یا پیشکسوتان، مدیر خوب کسی است که کارهای قدیمی‌تر را ادامه‌ دهد ولی ما با گروهی از انسان‌ها کار می‌کنیم و مگر می‌شود تکرار پیوسته پیشینیان را پیشه کرد؟ جاده پیچیده است ولی ما نپیچیده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.