دبیر انجمن داستان سیمرغ نیشابور گفت: همکاری و فعالیت نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی در کنار نهادهای مردمی که در هفته کتاب اتفاق می‌افتد، از اهمیت زیادی برخوردار است. وجود همین رابطه و همکاری است که اثرگذاری رویدادهای فرهنگی را زیاد می‌کند.

تاثیرگذاری هفته کتاب به دلیل همکاری مردم و نهادهای فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، مصطفی بیان اظهار کرد: همزمان با برپایی این رویداد فرهنگی نهادها، مراکز دولتی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در سراسر کشور فعالیت‌هایی را اجرایی می‌کنند که این امر برای تأثیرگذاری بیشتر هفته کتاب در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر انجمن داستان سیمرغ نیشابور افزود: همکاری و فعالیت نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی در کنار نهادهای مردمی که در هفته کتاب اتفاق می‌افتد، از اهمیت زیادی برخوردار است. وجود همین رابطه و همکاری است که اثرگذاری رویدادهای فرهنگی را زیاد می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر ضروری است که آموزش و پرورش از ابتدا تبلیغات ویژه خود را در حوزه کتاب و مطالعه در مدارس و برای دانش آموزان داشته باشد؛ در گذشته که اینترنت و شبکه‌های مجازی وجود نداشت در مدارس نمایشگاه کتاب برپا می‌شد؛ اما این سال‌ها کمتر از این اتفاقات می‌افتد. به کتابخانه‌های مدارس هم باید توجه بیشتری شود.

بیان با بیان اینکه نیشابور با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های مردمی توانست به عنوان پایتخت کتاب شناخته شود، گفت: برگزاری هفته کتاب تاثیرات شگرفی بر فرهنگ عمومی کشور می‌گذارد. میزگرد، نشست ادبی، ارتباط بین دانشگاه‌ها، نهادهای دانشگاهی، انجمن‌های مردم‌نهاد و به خصوص رسانه‌های بومی به معرفی کتاب کمک می‌کنند و در تبلیغ و فروش کتاب تأثیرگذارند. تداوم این رویداد می‌تواند در آینده مقوله کتاب و کتابخوانی را در طول سال برای مردم حایز اهمیت کند.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان‌ آغاز به کار کرد و تا سی‌ام آبان‌ ۱۴۰۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.