رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: فلسطینی‌های عزیز در عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی توانستند یک شکست غیر قابل ترمیم را بر رژیم جعلی و کودک‌کش تحمیل کنند و یک پیروزی بزرگ در کارنامه مقاومت این مردم مظلوم ثبت شد.

سردار غلامرضا سلیمانی: عملیات طوفان الاقصی یک پیروزی بزرگ در کارنامه مقاومت فلسطین ثبت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سومین اجلاسیه جهانی مستضعفین صبح امروز (سه‌شنبه،۲۳ آبان‌ماه) که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: سومین سال است که این جلسه برای حمایت از مردم فلسطین و آزادی سرزمین‌های اشغالی و مسجد الاقصی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال این جلسه در شرایطی برگزار می‌شود که فلسطینی‌های عزیز در عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی توانستند یک شکست غیر قابل ترمیم را بر رژیم جعلی و کودک‌کش تحمیل کنند و یک پیروزی بزرگ در کارنامه مقاومت این مردم مظلوم ثبت شد.

سردار سلیمانی با اشاره به موضوع فلسطین، بیان کرد: برای اینکه بخواهیم قدری راجع به مسئله فلسطین صحبت کنیم از دیدگاه‌های مختلفی و از ابعاد متنوعی می‌توان به آن پرداخت. 

وی ادامه داد: مواجهه جهان غرب یا به تعبیر دیگری مواجهه تمدن غربی با کشورهای اسلامی و اسلام یک مواجهه عجیب و غریب است و این موضوع برای ما مسلمانان جای سوال و ابهام بسیاری باقی گذاشته است. شاید بسیاری اگر ساده انگاری کنند به خوبی به عمق حق و کینه تمدن غربی نسبت به اسلام و مسلمانان آگاهی پیدا نکنند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بیان کرد: اگر بخواهیم به دوره‌های اخیر اشاره کنیم از بعد از رنسانس که اروپا به عنوان مهد یک اتفاق بزرگ، تاریخی و تجدید حیات علم، ادب و فرهنگ در غرب در حادثه رنسانس یک غرب جدیدی متولد شد.

وی ادامه داد: غرب توانست در سایه این تحول به قدرت کارشناسی و علمی دست پیدا کند و تحولات فناورانه اتفاق بیفتد و علم در اختیار بشر امروز در غرب عالم قرار بگیرد. اما غرب این تحول را مدیون جهان اسلام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نهضت ترجمه در اروپا، تصریح کرد: با آغاز نهضت ترجمه در اروپا و ترجمه آثار مسلمانان به زبان‌های اروپایی این اتفاق رخ داد. البته مواجهه کشورها و قدرت‌های اروپایی و جهان اسلام در جنگ‌های صلیبی نیز مقدمه شکل‌گیری نهضت ترجمه بود.

وی ادامه داد: اسلام و تمدن اسلامی مشفقانه یافته‌های خود را در اختیار تمدن غرب قرار داد. اما، آنها زمانی که به علم دست پیدا کرده و یک قدرت جدید را تحصیل کردند، آن قدرت را در اختیار خود گرفته و از آن برای تسخیر سرزمین‌های اسلامی استفاده کردند. قبل از رنسانس، آن‌ها ۲۷۰ سال برای اشغال بیت المقدس در جنگ‌های صلیبی جنگیدند.

سردار سلیمانی، اظهار کرد: ما از ۱۵ مهر ماه به این سو باید نسبت به موضوع فلسطین بسیار عمیق‌تر نگاه کنیم. هدف دشمنان همیشه نابودی اسلام بوده و برای این کار کمر به انهدام مسلمانان بسته‌اند. به خصوص در طول ۳۰۰ سال اخیر از سمت غرب جهان اسلام. 

وی افزود: همیشه حمله‌ها از سمت غرب جهان اسلام انجام می‌شود چون صهیونیسیم و یهود قبل از شکل‌گیری صهیونیسم جدید و نحله‌های مسیحیان صهیونیستی در این سرزمین حضور دارند. البته اینکه بررسی کنیم مسیحیان صهیونیست چگونه به وجود آمده‌اند نیز جای مطالعه و بررسی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مسیحی‌سازی سرزمین‌هایی که یهودی بوده‌اند مقدمه شکل‌گیری مسیحیان صهیونیست بوده است، عنوان کرد: این تفکر در میان مسیحیان آمریکا بسیار سلطه دارد. پس از شکل‌گیری مکاتب برآمده از دوره رنسانس چه اتفاقاً عمده دانشمندانی که نظریه پرداز آن یهودی هستند. انگلس‌ و مارکس بنیانگذاران مکتب مارکسیست و سوسیالیسم آلمانی و یهودی هستند.
وی ادامه داد: همیشه حمله از غرب جهان اسلام با برنامه یهودی‌ها و هدف اشغال مسجد الاقصی و بیت المقدس صورت گرفته است. 

سردار سلیمانی با اشاره به جنگ‌های صلیبی و تسخیر بیت‌المقدس توسط دشمنان، تصریح کرد: جنگ‌های صلیبی ۲۷۰ سال به طول انجامید و آن‌ها در یک مرحله توانستند مسجد الاقصی و بیت المقدس را اشغال کنند و بیش از ۴۰ سال هم بیت المقدس در اشغال آن‌ها بود که با حمله صلاح الدین ایوبی مجدداً بیت‌المقدس به دست مسلمانان افتاد.

وی افزود: اولین سپاه و ارتش که برای اشغال بیت المقدس حرکت دادند بیش از یک میلیون نفر عضو داشت و جنایاتی که امروز در غزه مرتکب می‌شوند آن روز توسط آن سپاه در سرزمین‌های اسلامی انجام شد. کودکان داخل شکم مادرانشان را به شهادت رساندند و از دم تیغ گذراندند و قتل عام‌های وحشیانه‌ای انجام دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عنوان کرد: غرب نتوانست در آن دوره بیت المقدس را اشغال کند. آیا از تصمیم خود منصرف شد و عقب نشینی کرد!؟ پاسخ خیر است. این حملات در دوره جدید ادامه پیدا کرد، حمله ناپلئون به مصر در ۲۰۰ سال گذشته یک نمونه از آن است.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی اول که عثمانی شکست خورد و تجزیه شد، بهترین فرصت برای صهیونیسم در کنار سایر مکاتب شکل گرفته در اروپا، پیش آمد و بر اساس نظریه تشکیل دولت یهود هرتزل، نخست وزیر انگلستان اعلامیه بالفور را صادر کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در اعلامیه بالفور گفته شده است که کشورهای عربی توان و ظرفیت اداره سرزمین‌های خود را ندارند و بایستی برای آن‌ها سرپرست تعیین کنیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از طریق جامعه ملل که در جنگ جهانی دوم برای اداره جهان شکل داده بودند، سرپرستی فلسطین را به دولت انگلستان واگذار کردند.

وی افزود: سرپرستی یک سرزمین تاریخی به نام فلسطین را به همراه برخی کشورها مانند سوریه، اردن، لبنان، عراق و حجاز به انگلستان و فرانسه واگذار کردند. انگلستان یک فرماندار به نام ساموئل هرتزل یهودی را به فلسطین فرستاد. البته این بار دیگر مسئله جنگ‌های صلیبی مطرح نیست و تمسک به پیروزی قدرت‌های غربی در جنگ جهانی اول و تسلط در دنیا توسط سازمان‌های بین‌المللی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: جامعه ملل که بعدها به سازمان ملل تبدیل شد فلسطین را به انگلستان تحویل داد و انگلستان این کشور را به صهیونیسم تحویل داد. ۵ درصد مردم فلسطین یهودی بودند. اما، آرام آرام مهاجرت را شکل دادند و یک نیروی نظامی را نیز به مرور شکل دادند که انگلیسی‌ها این نیروی نظامی را شکل دادند.

وی ادامه داد: این یک داستان عمیق و یک زخم قدیمی عمیق بر پیکر جهان اسلام است. از زمان صدور اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ اشغال سرزمین‌ها آغاز شد و یک واسطه‌هایی تشکیل دادند تا خانه‌های مسلمانان را خریداری کنند و به یهودیان مهاجر به فلسطین بفروشند. همه این کارها با تزویر، نفوذ و دروغ توسط انگلستان و سپس آمریکا انجام شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز نیز پای آمریکا و انگلیس در میان است، در گذشته، انگلستان و بریتانیا به عنوان امپراطور جهان مطرح بود و امروز آمریکا این نقش را ایفا می‌کند، تصریح کرد: این قدرت‌ها همیشه در اختیار صهیونیسم بوده‌اند در جهت نیات شوم صهیونیست‌ها قدرت خود را به میدان آوردند.

وی ادامه داد: مقاومت مردم مظلوم فلسطین از همان روز آغاز شد و جهاد کردند ولی چون در جهان اسلام تفرقه وجود داشت و جهان اسلام متوجه این تزویر نشد. این مسئله برای ملت‌های مسلمان تبیین نشد، اگر این موضوع تبیین می‌شد، قطعاً می‌توانستند جلوی این حادثه شوم و دردناک را بگیرند و مانع از شکل‌گیری این غده چرکین و سرطانی شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیروزی‌های قدرت‌های اروپایی در جنگ جهانی دوم، خاطرنشان کرد: پس از این، سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ دولت یهودی را به رسمیت شناخت. البته مبارزه ادامه پیدا کرد؛ جنگ‌های کشورهای عربی در ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳.

وی ادامه داد: ولی در یک دوره‌ای کشور مصر که پیش قراول مبارزه با صهیونیسم بود، انور سادات رئیس جمهور این کشور در کمپ دیوید با رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیمان کمپ دیوید را امضا کردند و به یک معنا به نمایندگی از کشورهای عربی سر تسلیم را مقابل این رژیم کودک‌کش و جعلی فرود آوردند. باز هم با اعمال قدرت آمریکایی‌ها و پس از آن نیز با اعمال قدرت آمریکایی‌ها، قرارداد اسلو به امضا رسید و جبهه آزادی بخش فلسطین که سال‌ها مبارزه کرده بود، سر تسلیم فرود آورد.

سردار سلیمانی در ادامه ضمن اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز یک دوره جدید در مبارزه مردم فلسطین بود، خاطرنشان کرد: امام راحل در دوران مبارزه به خطر صهیونیسم توطئه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای جهان اسلام هشدارهای قوی و موثری داده بودند پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و این رژیم جعلی و کودک‌کش باید از صفحه روزگار محو شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.