مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که «فرماندهی سازمان ملل» حاصل جنگ سرد بوده و منسوخ شده است.

چین: «فرماندهی سازمان ملل» منسوخ شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مائو نینگ سه‌شنبه در کنفرانسی خبری اظهار کرد: فرماندهی سازمان ملل محصول جنگ سرد بوده و هیچ بنیان حقوقی ندارد و منسوخ شده است.

وی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه فرماندهان آمریکا، کره جنوبی و سایر کشورهای مشارکت‌کننده در این فرماندهی گفت: این کشورها تحت نام «فرماندهی سازمان ملل» این جلسه را برگزار کردند اما در واقع موجب بروز تنش و تقابل می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: این اقدام صرفا موجب وخامت اوضاع شبه‌جزیره کره می‌شود. ما از کشورهای مربوطه می‌خواهیم از استفاده از نام سازمان ملل برای تحقق اهداف خودخواهانه پرهیز کرده و از صلح و ثبات در منطقه محافظت کنند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز دوشنبه به نقل از «موسسه خلع سلاح و صلح» وزارت خارجه این کشور از فرماندهی سازمان ملل انتقاد کرد و آن را یک سازمان غیرقانونی جنگی نامید که باید منحل شود.

یک ماه پس از آغاز جنگ کره در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ فرماندهی سازمان ملل تشکیل شد. هر چند در سال ۱۹۵۳ آتش‌بس موقت برقرار شد اما این نیروها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فرماندهی سازمان ملل که تحت هدایت آمریکا اداره می‌شود یک نیروی نظامی چندملیتی است و بر امور و فعالیت‌های «منطقه غیرنظامی» میان دو کره نظارت می‌کند.

مقر فرماندهی سازمان ملل در پایگاه آمریکا در کره جنوبی قرار دارد و کشورهایی مانند کره جنوبی، آمریکا، استرالیا، کانادا، کلمبیا، فرانسه، نروژ، ترکیه و تایلند در آن عضویت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.