عیسی زارع پور با اشاره به برگزاری برخط احراز هویت رأی دهندگان در انتخابات پیش رو، گفت: به این دلیل لازم است در همه شعب و حوزه‌ها دسترسی پایدار به شبکه اینترنت موجود باشد و خبر خوبی که می‌توانم اعلام کنم اینست که تا پایان سال آمار ۹۵ درصدی دسترسی شهرها و روستاها به سبکه تا پایان سال کامل خواهد شد.

زیرساخت‌های قوی و شبکه‌ای امن برای روز انتخابات فراهم می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تدارکات و آمادگی‌های لازم برای برگزاری مراحل برخط انتخابات به خبرنگار قدس آنلایی گفت: وزارت ارتباطات برای اولین با عضو ستاد اجرایی انتخابات شده و باید در حوزه زیرساخت‌ها آمادگی و بسترهای لازم از سوی ما فراهم شود. در این دوره مهمترین  موضوع احراز هویت برخط ردی‌دهندگان است لاذا باید در همه حوزه‌های انتخابیه دسترسی پایدار به اینترنت وجود داشته باشد.

وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت، با بیان اینکه در تمام شهرها و ۹۴ درصد روستاها دسترسی به اینترنت در حال حاضر وجود دارد، افزود: تا پایان سال و قبل از انتخابات مجلس ما این رقم را به صد درصد خواهیم رساند 

آمادگی لازم برای امنیت شبکه در روز انتخابات وجود دارد

زارع‌پور در خصوص امنیت شبکه در روز انتخابات در برایبر حملات سایبری هم تأکید کرد: ما تمامی تدابیر فنی  را بکار خواهیم بست تا شبکه‌ای پایدار و امن برای روز انتخابات داشته باشیم و آمادگی کافی و لازم در این زمینه وجود دارد.

سکوهای داخلی نباید از حمایت دولت سوءاستفاده کنند

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلف و گرانفروشی روبیکا اظهار کرد: ما در وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم حمایت تمام قدی را از سکوهای داخلی داشته و داریم و به نحوی خودمان را وقف آنها کرده‌ایم و تمام امکانتمان را هم به کار می‌گیریم که این سکوها تقویت شوند.
وزیر ارتباطات  افزود: اما این به این معنا نیست که کسی بخواهد خدای نکرده از این حمایت‌ها سوءاستفاده بکند و حقوق مردم را تضییع و اعتماد مردم را دچار خدشه کند. طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، باید ترافیک مصرفی سکوهای داخلی یک دوم ترافیک بین‌الملل باشد و ترافیک تمامی پیامرسان های اجتماعی داخلی هم باید یک سوم باشد.
روبیکا در انتظار تعیین جریمه
زارع‌پور اضافه کرد: این مصوبه جاری و ساری است و اگر کسی نمی‌داند باید الان بداند. گزارش‌هایی درباره تخلف به ما رسیده بود که بررسی کردیم و این مسئله تایید شد. با توجه به اینکه باید مرکز ملی فضای مجازی درباره نحوه جبران این اتفاق نظر بدهد ما بسته پیشنهادی خودمان را به این مرکز دادیم تا در آنجا درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.
وی با تاکید بر اینکه هر سکوی داخلی که بخواهد حقوق مردم را نقض بکند با او برخورد می‌شود، تصریح کرد: حقوق و اعتماد مردم خط قرمز ماست، حالا هر شخص و هر جایی باشد. هر سکویی که بخواهد مصوبات کشور را اجرا نکند و حقوق مردم را نادیده بگیرد برایمان خارجی و داخلی ندارد و درباره حقوق مردم، همان نگاهی را که نسبت به خارجی داریم نسبت به داخلی هم خواهیم داشت.

وی در خصوص فعالیت استارلینک در ایران هم گفت: ما از حضور و فعالیت همه ارائه دهندگان سرویس‌های خارجی استقبال می‌کنیم اما طبق مصوبه اتحادیه بین المللی مخابران تمامی شرکتها برای فعالیت در کشورهای دیگر لازم است از ان کشورها مجوز دریافت کنند در غیر این صورت نمی‌توانند سرویسی ارئاه دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.