رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت که این نهاد برای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ابلاغی رهبر انقلاب، از طرح‌های اقتصادی کسانی که در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند، حمایت می‌کند.

سردار سلیمانی: بسیج از طرح‌های اقتصادی شهرهای ساحلی حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی درباره ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اقتصاد دریا دامنه‌های وسیعی دارد؛ به ویژه در کشور ما که دسترسی به دریا و مرزهای دریایی در جنوب یعنی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و در شمال سواحل دریای خزر زیاد است.

وی افزود: برنامه بسیج در رابطه با توسعه اقتصاد دریا این است که بخش اقتصاد مقاومتی بسیج از طرح‌های اقتصادی کسانی که در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند با آموزش‌ و واگذاری تسهیلات حمایت می‌کند تا بتوانیم اقتصاد دریاپایه را رونق دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مذاکرات انجام شده بین این نهاد و بخش‌های دولتی برای احداث شهرهایی در کنار سواحل اظهار داشت: بنا داریم در زنجیره اقتصاد دریا در کنار سواحل، شهرهایی ساخته شود؛ بر همین اساس بنیاد تعاون بسیج مطالعاتی را در این زمینه انجام داده و در حال انعقاد قرارداد است تا در ایجاد زیرساخت‌ها و بسترسازی برای این شهرها مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: در رابطه با احداث این شهر در یکی از استان‌های ساحلی توافق شده است که اطلاعات جزئی‌تر آن در اختیار سازمان بنیاد تعاونی بسیج و بسیج سازندگی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.