وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از ۲ دهه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در کانال هفت درصد قرار گرفته و از رتبه ۲۹ کشور به رتبه ۱۶ کاهش یافت.

وزیر تعاون: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری بعد از ۲ دهه به هفت درصد رسید

به گزارش قدس انلاین سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور رییس‌جمهور تاکید کرد: در طول ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم اقدامات فراوانی در این استان انجام شده است.
وی افزود: بعد از ۲ دهه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در کانال هفت درصد قرار گرفته و نرخ بیکاری این استان از رتبه ۲۹ کشور به رتبه ۱۶ کاهش یافته است.
مرتضوی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از مراکز بزرگ تولید شیرخشک کشور است و چندین طرح زیرساختی با اعتباری افزون‌بر ۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا و برای اجرای چند طرح دیگر به‌منظور خودکفایی این محصول برنامه‌ریزی شده است.
وی یادآور شد: در حوزه راه‌آهن تصمیم قاطع گرفته شد و ۳۰ هزار میلیارد ریال کسری اعتبار این پروژه تامین و به‌زودی این طرح وارد مدار می‌شود.
مرتضوی اظهار داشت: مقرر شد پالایشگاهی با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه‌ محصول و یک واحد پتروشیمی دیگر در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شود.
به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور و تعدادی از وزیران هیات دولت روز پنجشنبه در دور دوم سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شهرکرد حضور یافتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.