امام جمعه شیراز گفت: دشمن به تجربه دریافته که مهمترین راه تضعیف و نابودی ایران اسلامی نابودی کیان خانواده است و نتانیاهو کودک‌کش در پارلمان اروپا علنا این مساله را بیان کرد.

امام جمعه شیراز: دشمنان مهمترین راه تضعیف ایران را در نابودی کیان خانواده می‌دانند

به گزارش قدس‌آنلاین، آیت‌الله لطف‌‎الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی سومین حرم اهل بیت (ع) شیراز بیان کرد: سیاست‌های کلی نظام اسلامی ما اگر می‌خواهد نتیجه بدهد باید از ارزشهای الهی و معارف و معنویات دین اسلام برخاسته باشد که همه اینها را رهبر معظم انقلاب تبیین کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با طرح این پرسش که آیا با وجود کلی کار زمین مانده اصلاً سیاست‌گذاری داریم یا نه بیان کرد: اولین گام برای انجام امور داشتن سند چشم‌انداز است که این کار با تدبیر رهبر معظم انقلاب صورت گرفته و ما در حدود ۳۷ سند سیاست کلی داریم.

وی افزود: در مورد سیاست‌های کلی جمعیت رهبر انقلاب وقتی سیاست‌گذاری جمعیت را ابلاغ کرد که ۱۰ سند را قبلش فرموده بود و این نشان می‌دهد که کوتاهی در کار نبوده است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اول بحث مسکن و اشتغال را مطرح کرد و بعد بیان نمود که باید افزایش جمعیت داشته باشیم و اگر کوتاهی رخ داده در مسائل فرهنگی و اقتصادی و امثال اینها باید ببینیم چه کسی دستورات رهبر را انجام نداده است و چه کسی طبق قانون به وظایف خود عمل نکرده است؟

آیت الله دژکام افزود: در مقام تبیین سیاست‌های کلی که کار رهبر انقلاب است ۱۲ سال از دولت جلو هستیم و این اشتباه را دولت در معنای عمومی یعنی قوه مجریه، مجلس و قوه قضائیه باید جبران کند و اگر می‌خواهیم مطالبه‌گری کنیم اول باید بررسی کنیم ببینیم هدف گذاری رهبر چیست و کجاها کوتاهی صورت گرفته است؟

وی افزود: رهبر انقلاب دقیق مشخص کرده که این کشور از نظر مساله خانواده باید چگونه اداره شود تا بقیه مسائل کشور هم سامان پیدا کند و اساس همه سیاست‌های رهبری این است که خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و اگر کشور مقتدر می‌خواهیم باید خانواده درست داشته باشیم و اساس از اینجا شروع می‌شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دشمن متوجه شده که تنها راه تضعیف و نابودی ایران نابودی کیان خانواده است و نتانیاهو کودک‌کش که خدا لعنتش کند در پارلمان اروپا در مورد ایران رسماً این جمله را گفته است که اگر می‌خواهید ایران را به هم بریزید خانواده‌های ایرانی را فرو بپاشید.

وی در خصوص جنایات اسرائیل در غزه نیز گفت: بیش از ۱۱ هزار کشته از کودک، زن، مرد، پیر و جوان دارد این روزها به پیشگاه خدای متعال تقدیم می‌شود و ایستادگی این مردم که شاید مصداق این آیه باشد که «عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ» بسیار ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: آنهایی که ریشه اسرائیل را در می‌آورند بندگانی هستند با اراده بسیار قوی؛ حماس با چند گردان قسام وارد نبردی شد که در دوره جمال عبدالناصر ۶ کشور عربی از عهده‌اش بر نیامدند اما اینها اراده‌شان اراده پولادین است.

پشتیبانی از مردم غزه می‌تواند پزشکی، مالی و لسانی باشد

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کمک‌ها به مردم غزه می‌تواند نظامی، پزشکی یا مالی باشد گفت: یک عرصه بحث نظامی است و هر طور که فرماندهان جبهه مقاومت در این هفت هشت کشور محور مقاومت، تحت فرماندهی واحد تصمیم بگیرند اجرا می‌شود و بااینکه در ایران با پویش مردمی حریفت مشخص شد بیش از ۹ میلیون جوان ایرانی حاضرند جان خود را فدای اسلام کنند ولی این تحت فرماندهی واحد باید جای دیگری تصمیم‌گیری شود و هر چه تصمیم گرفته شود ما مطیع هستیم.

وی افزود: نکته دیگر حمایت مالی است و اگر راه کمک به غزه و فلسطین بخواهد باز شود باید کمک‌های ما آماده باشد؛ یکی دو میلیون جمعیت ۳۰، ۴۰ روز جنگیدند و باید حمایت شوند و اکنون نوبت ما است و مسؤولان باید هلال احمر و کمیته را مهیای کمک به مردم غزه کنند.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: مساله دیگر کمک لسانی و حمایت زبانی است که فردا در شیراز هم ساعت نه و نیم صبح کنار مضجع منور حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) مردم باید بیایند و حماسه بیافرینند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.