مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: بازسازی واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده خوی ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت۹۱ درصدی بازسازی مناطق زلزله زده خوی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر برزگر پیش از ظهر شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی شهرستان خوی ۹۱ درصد و در مناطق شهری این شهرستان با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی واحدهای خسارت دیده زلزله خوی و فیرورق خبر داد. ادامه داد: مانده وام‌های بلاعوض و تسهیلات در نظر گرفته شده نیز طی هفته آینده پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تسریع در پرداخت مراحل آخر تسهیلات از سوی بانک‌های عامل و تخصیص مرحله دوم تسهیلات بلاعوض از سوی هیئت دولت جهت واریز به حساب‌های مالکین واحدهای خسارت دیده شتاب بیشتری به روند اتمام بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی خواهد داد.

برزگر با تاکید بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما در منطقه با حساسیت بیشتری موضوع اتمام بازسازی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: طبق تاکید استاندار آذربایجان غربی برای اعطای تسهیلات، امیدواریم بانک‌ها نسبت به پرداخت مانده تسهیلات زلزله‌زدگان نیز اقدام کرده و زمینه رضایتمندی بیشتر مردم خوی را موجب شوند.

وی با بیان اینکه از سه هزار و ۲۲۰ واحد زلزله زده‌ای که بر اثر زمین‌لرزه‌های سه‌گانه سال گذشته بالای ۸۰ درصد خسارت دیده و به اصطلاح تخریبی بودند، بیش از سه هزار و ۱۶۰ واحد معادل ۹۸ درصد مرحله فنداسیون را به اتمام رسانده اند، اضافه کرد: همچنین مرحله سقف افزون بر ۲ هزار و ۸۵۰ واحد به اتمام رسیده که نزدیک به ۸۹ درصد کل منازل خسارت دیده را شامل می‌شود.

وی افزود: صورت وضعیت‌های پرداخت تسهیلات بلاعوض مالکین واحدهای مسکونی آماده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آمادگی دارد در صورت واریز ۵۰ درصد دوم بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه، این تسهیلات را در کمتر ۴۸ ساعت توسط بانک‌های عامل به حساب مالکین واحدهای مسکونی درحال بازسازی واریز کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.