رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی گفت: موثرترین جنگ افزار دشمن در جنگ ترکیبی و آخر الزمانی سلاح شناختی است.

موثرترین جنگ افزار دشمن در جنگ ترکیبی سلاح شناختی است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام والمسلمین جواد مهدوی نسب روز شنبه در "دومین جلسه کمیته استانی نخستین رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی استان خراسان رضوی" افزود: با تعدادی از دانشجویانی که در اغتشاشات سال گذشته دستگیر شده بودند گفت و گو کردم و به این مساله پی بردم که حلقه مفقوده و عمده مشکلاتی که مطرح می کردند مشکل شناختی بود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی تاکید کرد: به نظر بسیاری از کارشناسان این امر آتش زیر خاکستر است و شاید اکنون تنش جامعه کم شده باشد اما هنوز آشوب ذهنی و شناختی همچنان باقی است و برای خاموش کردن آن بایستی قدمی برداشت.

وی گفت: باید نگاه پیشگیرانه، الهی، تربیتی و پدافند غیرعاملی داشته باشیم و به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر برپایی کرسی‌های آزاداندیشی لبیک بگوییم چرا که یکی از ضروری‌ترین کارها در دانشگاه‌ها ایجاد و فراهم‌سازی بستر گفت و گوی آزاد است که خداوند در قرآن هم به آن تاکید کرده است.

مهدوی‌نسب با بیان این که در این راستا کرسی‌های آزاداندیشی سه سال است که با رونق پررنگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی طلایه دار و پرچمدار است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی تاکید کرد: بایستی برای تقویت و اثربخش بودن این کرسی‌ها، کمیته‌ای برای ارائه گزارشها از جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی تمامی دانشگاه‌ها تشکیل شود.

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر تغییرات جدی داشته است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر تغییرات جدی داشته است و از آموزش صرف و توجه به پژوهشی مبتنی بر مقاله به یک دانشگاه مساله محور و دانشگاه اجتماعی، چرخشی تحول آفرین داشته که در حوزه های مختلف به توفیقاتی دست یافته است.

محسن مرادی افزود: امروز مجموعه دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی علاوه بر این که به کیفیت‌بخشی در دوره‌ها و آموزش‌های خود اهتمام جدی دارد در حوزه پژوهش و فناوری به ویژه در مراکز رشد، مراکز تحقیقات، شرکتهای دانش بنیان و هسته‌های فناور، به حل مساله و حرکت به سمت دانشگاه اجتماعی توجه دارد.

وی ادامه داد:در حوزه فرهنگ که یکی از گلوگاه‌های اصلی مجموعه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور است، دانشگاه آزاد اسلامی نیز گام‌های بسیار موثر برداشته که یکی از این گام ها برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است که از سال ۱۳۹۹ تا کنون در مجموعه یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفری دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی خوش درخشیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز سال گذشته ۳۰۰ تیم دانشجویی در این کرسی‌های آزاداندیشی حضور یافتند و این کرسی‌ها تا مراحل کشوری نیز پیشرفت و توسعه پیدا کرد.

وی افزود: دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی توسط سه معاونت فرهنگی وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد شکل گرفته است که امید است با طرح علمی و اصولی مباحث مختلف در این کرسی‌ها و میدان دادن به دانشجویان، زمینه مدیریت آزاداندیشی را در این جلسات فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.