رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که همه جنگ‌ها محکوم به شکست است و تنها تولیدکنندگان سلاح از جنگ‌ها سود می‌برند.

پاپ: تنها تولیدکننده‌های سلاح از جنگ‌ سود می‌برند

به گزارش قدس انلاین، پاپ فرانسیس روز یکشنبه خطاب به جمعیتی که در میدان سنت پیتر جمع شده بودند، اعلام کرد که برای مردم آسیب دیده از جنگ‌های جاری دعا می‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان خاطر نشان کرد: صلح در صورت وجود اراده و نیت خیر ممکن است ولی نباید از تلاش برای این مهم صرف نظر کنیم. همیشه همه جنگ‌ها محکوم به شکست هستند و تنها تولیدکننده‌های سلاح از آن سود می‌برند.

وی همچنین درخواست خود را برای توقف درگیری‌ها در اوکراین و نوار غزه تکرار و نسبت به تداوم تلاش‌ها برای توقف جنگ تاکید کرد.

پاپ در سخنرانی قبلی خود گفته بود که امیدوارم همه کارها طوری پیش برود که منجر به جلوگیری از گسترش جنگ شود، مجروحان نجات یابند و کمک‌های بیشتری به مردم غزه برسد.

وی خواستار آزادی اسرای تحت اختیار حماس شد و افزود: بیایید به کودکان فکر کنیم؛ همه کودکان درگیر در این جنگ و جنگ‌های دیگری مثل اوکراین آینده مبهمی دارند.

رهبر کاتولیک های جهان که پیشتر نیز خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه شده بود، اعتقاد دارد که برای پایان دادن به جنگ اسرائیل و حماس به راه حل ایجاد دو کشوری نیاز است.

طبق آمارهای ارائه شده توسط سازمان‌های حقوق بشری، پیش از آغاز جنگ در غزه ۷۰ درصد از کودکان فلسطینی این باریکه از مشکلات مختلفی از جمله سوء تغذیه و کم خونی رنج می‌بردند و به گفته ناظر حقوق بشر اروپا این رقم بعد از بمباران اسرائیل به بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.