بسیج سازندگی سپاه استان در یکسال اخیر هزار و ۳۰۰ طرح در عرصه محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از چهار هزار میلیارد ریال اجرا کرده است.

سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی چهار هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی هزینه کرد

به گزارش قدس خراسان، سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی اظهار کرد:  تکمیل هزار و ۵۸ مسکن محرومان با بیش از ۲ هزار ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرای ۶۰ طرح آسفالت راه روستایی، ۲۴ طرح آبرسانی و توزیع آب در چهار شهرستان و ۳۴ روستا از جمله اقدامات انجام شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه در عرصه محرومیت زدایی و امنیت غذایی حدود ۵۵۰ میلیارد ریال از هفته بسیج پارسال تاکنون در خراسان رضوی هزینه شد، بیان کرد: توزیع ۲ هزار و ۵۸۰ سری جهیزیه، ۴۵۰ هزار سبد معیشتی و تولید علوفه کم آبخواه در ۱۵۰ هکتار از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز هزار و ۸۴۰ کارگاه اشتغال، اشتغالزایی سه هزار و ۷۲۴ نفر و همچنین واگذاری یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات انجام شده است.

غیاثی گفت: در یکسال اخیر در عرصه فرهنگی و رسانه نیز ۱۱۵ برنامه تلویزیونی جهادی و اقتصادی و مجله اقتصاد مقاومتی تولید شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی پنج هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی حضور دارند، افزود: در یکسال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی در قالب ۸۵ هزار نفر روز اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه علمی و فناوری از دیگر برنامه‌های بسیج استان است، ادامه داد: در این عرصه ۲۸۰ میلیارد ریال صرف حمایت از طرح‌های فناورانه شد، هم اینک ۱۰ مرکز رشد و نوآوری در استان فعال است و در هر شهرستان نیز یک خانه نخبگان بسیج فعالیت می‌کند.

غیاثی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بسیج و سپاه در تامین امنیت گفت: در عرصه دفاعی و امنیتی ۳۰۰ گردان امام علی (ع)، بیت المقدس، امام حسین (ع) و کوثر حضور دارند. ۲۰ هزار بسیجی نیز در تامین امنیت حرم مطهر رضوی سازماندهی شده‌اند و همچنین ۱۴۵ هزار گشت محله محور جهت تامین امنیت پایدار در تعامل با فراجا هستند.

وی افزود: اجرای ۹ رویداد بزرگ مردمی، ۲ کنگره شهدا در نیشابور و سبزوار و اعزام ۲۵ هزار نفر به اردوی راهیان نور از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طول هفته بسیج پارسال تاکنون است.

فرمانده سپاه امام رضا بیان کرد: احیای ۲۰ واحد صنعتی و کمک به رفع موانع تولید از ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر فعالیت‌های یکسال اخیر سپاه امام رضا است.

وی با اشاره به برنامه‌های امسال سپاه خراسان رضوی در هفته بسیج گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ پایگاه مقاومت در استان فعال است، هر کدام دستکم یک برنامه در هفته بسیج اجرا خواهند کرد.

غیاثی افزود: اجرای کارزار "شیفتگان خدمت" در حل مساله ۳۸ محله، راه اندازی ۸۵۰ شورای امر به معروف در پایگاه‌های بسیج و تجهیز حرفه‌ای ۱۰ مرکز سینمایی از جمله این برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: رزمایش بزرگ نیم پلاک و ثبت خاطرات ۹۰ هزار بسیجی دوران دفاع مقدس، راه اندازی ۲ مرکز رشد و نوآوری در سبزوار و قوچان، رونمایی از ۲ محصول فناورانه، جشنواره جهادگران علم و فناوری، رزمایش ۱۲ هزار نفری اقتدار و حضور ۲ هزار نفر حلقه صالحین در نماز جمعه از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی گفت: بسیج در همه عرصه‌های انقلاب نقش موثری ایفا کرده و بین همه تشکل‌های دنیا از انعطاف ویژه سازمانی برخوردار است و متناسب با نیاز جامعه تلاش می کند و با توجه به اقتضائات هر استان ماموریت آن تعریف می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.