سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اجرای پویش ملی سلامت گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری‌ دیابت و فشارخون بالا است.

اجرای پویش ملی سلامت گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری‌ دیابت و فشارخون بالا است

به گزارش قدس خراسان، مجید درودی اجرای پویش ملی سلامت را گامی مؤثر در راستای غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا دانست و اظهارکرد: در حال حاضر بیشترین میزان مرگ و میر مرتبط به بیماری‌های غیر واگیر به دلیل ابتلا به دیابت، فشارخون بالا و یا عوارض مرتبط با بیماری‌های فوق است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۳۰ درصد بیماران دیابتی و ۴۰ درصد بیماران مبتلا به پرفشاری خون در این شهرستان از ابتلای خود به بیماری بی‌اطلاع هستند.

وی تشخیص دیرهنگام را عامل تشدید عوارض بیماری دانست و گفت: فشارخون بالا و دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر و یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر هستند.

درودی بیان کرد: بر اساس آمار بیش از ۴۳ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال در نیشابور مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۲۰ هزار نفر مبتلا به دیابت هستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه فشارخون بالا عامل ۴۰ درصد مرگ‌ها در بیماران دیابتی و عامل ۵۳ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی است، گفت: آگاهی در زمینه کنترل فشار و قند خون در مبتلایان به این بیماری‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به دیابت و فشارخون بالا بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی هستند، افزود: آموزش، شناسایی، مراقبت و درمان به موقع بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا نقش مهمی در بهبود زندگی بیماران و افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.