۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 937565

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل خبر داد.

وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از مرکز تماس اشتغال کشور گفت: امروز در بازدید از مرکز رصد و پایش اشتغال کشور جوانان فعالی را دیدم که کارهای خوبی را آغاز کرده‌اند اما کافی نیست.

وی افزود: اشتغال حق آحاد مردم است. یکی از حقوق اساسی و تضمین شده آحاد مختلف جامعه بسترسازی برای اشتغال است. اشتغال آرامبخش زندگی خانوادگی و تشخص‌آور است. یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بحث کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است. رئیس جمهور در بدو آغاز به کار خود، ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را تبیین کرد که بالغ بر یک میلیون شغل به صورت سنواتی ایجاد شده است. همکاری تنگاتنگ میان معاونت اشتغال وزارت تعاون و اپراتور رایتل برقرار است، تا صحت‌سنجی فرصت‌های شغلی ایجاد شده از بسترهای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

مرتضوی تاکید کرد: این رصد به ۴ شیوه انجام می‌شود. قدم نخست خوداظهاری است که توسط دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد. قدم‌های بعدی نظارت پیامکی، ارتباط تلفنی و نظارت میدانی هستند. معدل صحت‌سنجی ما موید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال است که سایر مراکز نیز بر صحت این آمار تاکید کرده‌اند. بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱، تعداد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده که به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی بعد از یک دهه رکورد به رشد اقتصادی ۴ درصد رسیده‌ایم و گزاره‌ها حکایت از این دارد که نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ وارد کانال هفت درصد شده که این برای ما خوشحال کننده است و به همین سبک ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از مرکز تماس اشتغال کشور گفت: از خرداد ۱۴۰۱ با همکاری رایتل که آن را اپراتور اشتغال کشور می‌نامیم این فعالیت را آغاز کردیم و امروز فاز دوم مرکز تماس اشتغال کشور را افتتاح می‌کنیم.

بیرانوند گفت: در فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت تعاون، ما صرفا تماس گیرنده نیستیم. در کنار آن خدماتی را ارایه خواهیم داد که به توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کند. از آغاز به کار این سامانه تا کنون ۶۰۰ هزار تماس گرفته شده است و الویت با کسانی است که از دولت تسهیلات دریافت کرده‌اند.وی افزود: تمام دستگاه‌ها و استان‌ها به صورت برخط و لحظه‌ای می‌توانند عملکرد خودشان در اشتغال کشور را ببینند. اگر تحقق ایجاد یک میلیون شغل را ارایه دادیم، با اسناد و مدارک و سیستم نظارتی توانسته‌ایم آن را به نتیجه برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.