یک حراجی مشهور در لندن قرار است ۶ پیراهن فوق‌ستاره آرژانتینی در جام‌جهانی قطر را به حراج بگذارد.

حراج پیراهن‌های مسی در جام‌جهانی قطر؛ لئو رکورد مایکل جردن را می‌شکند؟

به گزارش قدس آنلاین داشتن پیراهن ستاره‌‎های فوتبال یکی از آرزوهای هواداران فوتبال است، به خصوص که این پیراهن را یک ستاره بزرگ در یک بازی بزرگ پوشیده باشد. البته باتوجه به قیمت بالای این پیراهن‌ها، عمدتا کلکسیونرها برای خرید آنها دست به کار می‌شوند.

حراجی ساتبیز(Sotheby's) لندن قرار است ۶ پیراهن مسی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از جمله پیراهنی که این فوق‌ستاره در فینال برابر فرانسه بر تن کرد را به حراج بگذارد.

پیراهن‌های مسی در نیمه اول فینال، نیمه‌نهایی مقابل کرواسی، یک چهارم نهایی مقابل هلند و بازی یک هشتم‌نهایی مقابل استرالیا و ۲ بازی از سه بازی مرحله گروهی با قیمت تخمینی دست کم ۱۰ میلیون دلار (۸ میلیون پوند) به حراج گذاشته خواهد شد.

ساتبیز که در سال ۱۷۴۴ در لندن تأسیس شد، پیراهن‌های مسی را حدفاصل ۳۰ نوامبر تا ۱۴ دسامبر در نیویورک عرضه خواهد کرد.

بخشی از درآمد حاصل از حراج به پروژه UNICAS بیمارستان کودکان بارسلونا که با حمایت بنیاد لئو مسی، برای رفع نیازهای کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص ساخته شده است، اهدا می‌شود.

بنیاد لئو مسی با همکاری مرکز سرطان کودکان بیمارستان SJD بارسلونا هر سال ۴۰۰ کودک مبتلا به سرطان را درمان می‌کند.

رکورد فعلی فروش یکی از پیراهن‌های مسی، پیراهنی است که او در ال‌کلاسیکو سال ۲۰۱۷ بین رئال مادرید و بارسلونا به تن داشت. پیراهن مسی در آن دیدار که با گلزنی او در برنابئو همراه بود، ۴۵۰ هزار دلار به فروش رفت.

البته رکورد فعلی حراج پیراهن یک ستاره ورزشی به مایکل جردن تعلق دارد. پیراهن جرد در فینال لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا(NBA)در سال ۱۹۹۸، در ساتبیز(سپتامبر ۲۰۲۲) به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد.

پیراهن دیگو مارادونا، اسطوه فقید آرژانتین در بازی یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۱۹۸۶ مقابل انگلیس که گل او در آن دیدار به «دست خدا» مشهور شد، رکورددار گران‌ترین پیراهن یادگاری فوتبال را دارد. این پیراهن ماه مه ۲۰۲۲ در ساتبیز لندن به قیمت ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروخته شد.

این پیراهن توسط استیو هاج، هافبک اسبق تیم ملی انگلیس فروخته شد. او پس از بازی آلبی‌سلسته مقابل سه‌شیرها در جام‌جهانی ۱۹۸۶ در مکزیکوسیتی، در تونل منتهی به رختکن از مارادونا خواسته بود تا پیراهنش را به او بدهد!

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.