معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: از مجموع مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور حدود ۷ هزار میلیارد تومان تاکنون منابع به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

تزریق ۷ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز در حاشیه بازدید چند پروژه عمرانی کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازدیدهایی در راستای اجرای مصوبات رئیس جمهور و اجرای پروژه‌های اصلی استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور حدود ۷ هزار میلیارد تومان تاکنون منابع به استان داده شده که با فعال‌سازی پروژه‌ها و کارگاه‌ها، اثرات خوبی در حوزه عمرانی و اقتصادی را شاهد هستیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص راه‌آهن کرمانشاه افزود: این خط ریلی تکمیل‌کننده کوریدور شرقی و غربی کشور است که باید در دو فاز و دو مسئله پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این راه آهن در سال‌های گذشته با وجود نواقص فنی افتتاح شده که با هزینه ۲ هزار میلیاردتومانی به شرایط مطلوب خود رسید.

منصوری تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت ملاحظات فنی و استاندارد ظاهراً در بخشی از نقاط و گلوگاه‌ها سرعت قطار خیلی کاهش پیدا کرده که سبب شده کمتر مورد استقبال مسافران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بعضی از ایستگاه‌ها نیاز به تکمیل دارد، گفت: براساس بررسی‌های عمرانی و فنی با تزریق منابع مناسبی اشکالات قابل رفع است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تکمیل راه‌آهن از کرمانشاه تا مرز خسروی را جزو اولویت بیان کرد و افزود: تکمیل این مسیر ریلی از نظر حمل بار، اقتصادی، گردشگری به خصوص در بحث اربعین، اهمیت دارد، لذا در اولویت وزارت راه و شهرسازی و مجموعه اجرایی کشور است.

*تکمیل راه آهن کرمانشاه خسروی ۱۵ هزار میلیارد نیاز دارد

وی با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن کرمانشاه -خسروی به ۱۵ هزارمیلیارد نیاز دارد، گفت: در این راستا کار فازبندی شده، در فاز اول تا اسلام آبادغرب کار و تأمین منابع آن (حدود یک‌هزار میلیارد) باید دنبال شود.

منصوری خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات از محل سفر رئیس‌جمهور است و بخشی از محل‌های خاصی است که در رابطه با پروژه‌های حمل و نقل و ریلی تعریف شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از محل منابع ارزی کشور و همچنین تهاتر نفت با مجموعه وزارت شهرسازی می‌توان اعتباری برای تکمیل این پروژه در اختیار گرفت.

وی ادامه داد: راه سومی که استاندار کرمانشاه پیشنهاد داده استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی است؛ شرکت‌های توانمندی با توجه به صرفه اقتصادی پروژه راغب هستند که به نظر می‌رسد به توافقاتی برسیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.