عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه‌های مالیاتی در برخی از اصناف پردرآمد و به نوعی مشاغل خاص نشان از فرار مالیاتی بزرگ در این بخش دارد از همین رو ضرورت دارد که سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی از صنوف پردرآمد باشد.

اخذ مالیات اصناف پردرآمد و مشاغل خاص ضرورت دارد؛ سرانه‌ بسیار پایین مالیاتی برخی مشاغل

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار قدس  با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها ، گفت: مالیات ها از جمله منابع درآمدی دولت در بودجه سالیانه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین منابع درامدی کشورهای بزرگ دنیا از محل مالیات ها تامین می شود، ادامه داد: مابقی درامدهای کشورهای دنیا از فروش منابع نفتی، گازی و معدن نیز تامین می شود و این کشورها معمولا سعی می کنند مجموع این درامدها را در حوزه های زیرساختی  و منابع حاصل از وصول مالیات ها را در امور جاری خود هزینه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در اخذ درامدهای مالیاتی کنترل مناسبی صورت گیرد، گفت: ما در این بخش تنها نباید به سراغ اصناف خردی برویم که وضعیت معیشتی خوبی ندارند . همچنین در حوزه کارمندان دولت هم ما ابتدا مالیات آنها را کسر کرده و بعد از ان، حقوق انها را پرداخت می کنیم.

سنگدوینی با بیان اینکه اخذ مالیات اصناف پردرآمد و مشاغل خاص ضرورت دارد، بیان کرد: البته مجلس در چند سال اخیر قوانین خوبی را در امور مالیاتی به تصویب رساند از این رو در حال حاضر دولت در بخش درآمدهای مالیاتی شرایط خوبی دارد. با در نظر گرفتن این شرایط باز ما فرار مالیاتی زیادی داریم و باید در این موضوع راهکارهای مناسبی را در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه سازمان های حسابرسی مالیاتی حتما باید اخذ مالیات صنوف پر درامد و شرکت ها را مدنظر قرار دهند، گفت: این سازمان ها باید کنترل مالیاتی مناسبی بر گردش مالی و فعالیت تجاری شرکت ها و صنوف پردرآمد داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخذ مالیات به اصطلاح حق الناس محسوب می شود، تاکید کرد: وقتی کارمند دولت پس از اخذ مالیات حقوقش را دریافت می کند دیگر اگر شرکتها و صنوف پر درآمد در مالیات دهی ضعیف عمل کنند، حق الناس اش بر گردن انها خواهد بود.

سنگدوینی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم از طریق هوشمندسازی سامانه ها مالیات صنوف پردرآمد را اخذ کنیم می توانیم بخش اعظمی از منابع مالی کشور را تامین کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرانه‌های مالیاتی در برخی از اصناف پردرآمد و به نوعی مشاغل خاص نشان از فرار مالیاتی بزرگ در این بخش دارد از همین رو ضرورت دارد که سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی از صنوف پردرآمد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.