معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از طرح آموزش یک مهارت ورزشی به دانش آموزان ابتدایی خبر داد و اعلام کرد که پس از اجرای این طرح دانش آموزان ابتدایی ملزم می‌شوند که پیش از ورود به مقطع متوسطه اول یک مهارت ورزشی یاد بگیرند.

شرط ورود به دوره متوسطه؛ یادگیری یک مهارت ورزشی

صادق ستاری‌فرد با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش طرح «آموزش یک مهارت ورزشی» را برای دانش‌آموزان ابتدایی در دستور کار دارد، اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید حتما یک مهارت آموزشی را پیش از ورود به متوسطه اول یاد بگیرند و این موضوع الزامی است.

وی توضیح داد: بر روی این طرح کار می‌کنیم تا این کار به نحوی دنبال شود که دانش آموزان ابتدایی برای گذر به دوره تحصیلی بالاتر یعنی متوسطه اول حتما یک مهارت ورزشی را یاد بگیرند. حال ممکن است دانش آموزی این یک مهارت ورزشی را در سال چهارم و دانش آموز دیگری در سال ششم ابتدایی فرابگیرد. آنچه برای ما مهم است، «گذر تحصیلی» است و دانش آموزی که از مقطع ابتدایی وارد متوسطه اول می شود باید این یک مهارت را فرا گرفته باشد و گواهی آن را کسب کرده باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه دانش‌آموزان باید با هزینه خود و یا هزینه آموزش و پرورش این مهارت ورزشی را کسب کنند؟، عنوان کرد: جزئیات آن را به زودی اعلام می‌کنیم اما آموزش و پرورش مجری این طرح است. فعلا ما بر روی مباحث کارشناسی این موضوع بررسی می‌کنیم و چند ورزش مثل آموزش شنا، تنیس روی میز و طناب زنی را انتخاب کرده‌ایم.

ستاری فرد در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر آخرین وضعیت جذب معلم تربیت بدنی در مدارس، بیان کرد: موافقت اصولی سازمان اداری و استخدامی در خصوص جذب مراقب سلامت، معلم تربیت بدنی و مشاور و مربی پرورشی انجام شده است. الگو جدیدی را برای جذب معلم تربیت بدنی و مراقب سلامت با همکاری خوب سازمان اداری استخدامی دنبال می‌کنیم. توافق اولیه‌ای در این زمینه داریم اما طول می‌کشد تا نهایی شود.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه تعداد مربی متخصص در حوزه ورزشی در مدارس تدریس می‌کنند؟، گفت: ۲۸ هزار معلم متخصص ورزش در مدارس ابتدایی و متوسطه داریم. در مدارس ابتدایی که معلم ورزش نداریم، خود آموزگاران زنگ ورزش دانش‌آموزان را اجرا می کنند و در این زمینه ساماندهی نیروی انسانی در اولویت ما است؛ اما در برخی از مدارس ابتدایی معلم تخصصی تربیت بدنی هم داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.