سخنگوی وزارت دفاع گفت: کشور در آستانه ورود به تولید هواپیمای جت آموزشی صددرصد ایرانی بوده که این خوداتکایی دستاورد بزرگی در صنعت و قدرت هوایی برای کشور است.

سخنگوی وزارت دفاع : ایران در آستانه ورود به تولید هواپیمای جت آموزشی است

به گزارش قدس آنلاین، سردار رضا طلایی‌نیک شنبه ۴ آذر در همایش بزرگ بسیجیان کبودراهنگ، اظهار کرد: امروز با تفکر بسیجی کشور ایران به قدرت‌های مختلفی از جمله قوه دریایی، پهپادی، پدافندی و تسلیحات گوناگون دسترسی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج سومین رزم ناو صددرصد ایرانی ساخت وزارت دفاع نیروی دریایی ارتش به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در بحث هواپیمای جت آموزشی کشور دارای وابستگی بود اما وزارت دفاع هفته گذشته نخستین جت آموزشی دو کابینه یاسین را به پرواز درآورد و در حال حاضر در آستانه ورود به تولید هواپیمای جت آموزشی ایرانی هستیم.

طلایی‌نیک با اشاره به اینکه از این پس هر هفته و هر ماه چند دستاورد جدید با مشارکت وزارت دفاع، سپاه، ارتش و همکاران انتظامی رونمایی خواهد شد، ادامه داد: پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی توسط صنعتگران بسیجی کشور در دست تولید است و ۶۰ درصد قطعاتی که در صنعت پیشرفته دفاعی استفاده می‌کنیم، توسط بخش خصوصی کشور تأمین و تولید می‌شود و در این ارتباط ۱۰۰ دانشگاه با ما دارای قرارداد هستند و بیش از ۱۰ هزار شرکت بخش خصوصی با صنعت دفاعی قرارداد دارند که این امر از نقش مؤثری در رونق اقتصاد و اشتغال کشور برخوردار است.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه بخشی از محصولات دفاعی ساخت ایران را صادر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نسبت به دو سال گذشته صادرات محصولات دفاعی کشور ایران سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در رابطه با صادرات محصولات دفاعی تولید شده به کشورهایی که علیه مردم و برای کشتار مردم تجهیزات خود را استفاده می‌کنند، ممنوعیت داریم ضمن اینکه بخشی از محصولات دفاعی تولید شده نیز برای حفظ برتری دفاعی کشور بوده و برای این موارد نیز مجوز صادرات نداریم و تنها برای بهره‌برداری کشور است.

طلایی‌نیک، جهادی بودن، بصیرت، پشتیبان ولایت بودن، مؤمن و متعهد بودن را از جمله ویژگی‌های تفکر بسیجی دانست و تصریح کرد: هر جا که اسلام و قرآن نیاز داشته باشد و تکلیف دینی ایجاب کند، باید بسیج آمادگی حضور در نقطه نیاز را داشته باشد.

وی همچنین جهادی بودن را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و یادآور شد: امروز بسیج برای مردمی کردن اقتصاد پا به عرصه فعالیت گذاشته و حرکت بسیجی برای مردمی کردن اقتصاد در حال شکل گرفتن است.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه بیان کرد: آمریکا دروغگوی بزرگ و شریک جرم وحشی‌گری و جنایت‌های اسرائیل به شمار می‌رود و در حال گسترش جنگ است.

وی با بیان اینکه ایران ورود مستقیم در جنگ نداشته است، تأکید کرد: جنگ‌افروزی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ضرورت آمادگی دفاعی کشور را بالا می‌برد، دست ما روی ماشه است، اگر آمریکا غلطی کند فرمان آقا و فرمانده خود را در جای خود پیاده می‌کنیم.

طلایی‌نیک گفت: امروز ایران در جنگ شناختی بوده و دشمن با تمام توان و قوای خود توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به دنبال این است که محاسبات ذهنی و تفکرات جوانان کشور را تغییر دهد که برای جلوگیری از این نقشه شوم دشمنان بسیجیان کشور باید در جهاد تبیین میدان‌دار باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.