رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از واریز ۷۸ هزار میلیارد تومان (از محل مالیات بر ارزش افزوده افزون بر ۷۰ همت و همچنین از محل آلایندگی‌ها هشت همت) به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای توسعه و آبادانی در هفت ماهه امسال خبر داد.

سازمان امور مالیاتی ۷۸ همت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کرد

به گزارش قدس آنلاین، «سید محمد هادی سبحانیان» در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مسوولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور با اشاره به اینکه جهاد تبیین در سطح جامعه موثر و مفید است، افزود: در دوره تحولی جدید نظام مالیاتی، از مطالبه گری به‌حق استقبال می کنیم و اینکه محل مصارف مالیات کجاست؛ به طور مثال در هفت ماهه امسال از محل مالیات بر ارزش افزوده افزون بر ۷۰ همت (هزار میلیارد تومان) و همچنین هشت همت از محل آلایندگی‌ها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای توسعه و آبادانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نقشه راه تحول نظام مالیاتی، گفت: افزایش اعتماد میان سازمان و مودیان، افزایش اتقان اطلاعات ثبت شده در پایگاه اطلاعاتی، مبنا قرار گرفتن رتبه اعتباری مالیات در اعطای اعتباری تسهیلات و حمایت های حاکمیتی، محاسبه سیستمی مالیات، رفع تبعیض و ناعدالتی در نظام مالیات ستانی و افزایش اشراف اطلاعاتی بر جریان اقتصادی کشور از جمله این موارد است.

رشد ۱۲ برابری تعداد صورتحساب‌های الکترونیکی/ مطالبه ۱۸ همت فرار مالیاتی

سبحانیان ادامه‌داد: رشد ۲۲ برابری تعداد اشخاص حقوقی از سه‌هزار به ۶۸ هزار و رشد ۱۲ برابری تعداد صورتحساب‌های الکترونیکی نوع یک از ۶۸ هزار مورد به ۹۸۰ هزار مورد، از دستاوردهای مهم است.

وی به دیگر آثار هوشمندسازی نظام مالیاتی با تکیه بر سامانه مودیان اشاره کرد و گفت: شناسایی بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مودی جدید و شناسایی و مطالبه ۱۸ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از دیگر دستاوردهای نظام مالیاتی است که جا دارد همه این موارد در سطوح جامعه تبیین شود تا سطح تمکین مالیاتی و رضایت مودیان افزایش یابد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه این سازمان در سال های اخیر چه از نظر تأمین درآمدهای دولت و چه از نظر تحول سیستم مالیات ستانی، تکالیف سنگینی بر عهده داشته است، گفت: برای تحقق اهداف و راهبردهای نظام مالیاتی، نیازمند تعامل عملیاتی و مستمر با جامعه و مراکز موثر در سطوح مختلف مردم به‌ویژه دانشگاه و فعالان دانشجویی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر پارادایم نظام مالیاتی از مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی هوشمند، اظهار داشت: اراده و عزم تحول در نظام مالیاتی، امروز بیش از هر زمانی در مجموعه حاکمیت و سازمان امور مالیاتی وجود دارد، اما برای تکامل و رسیدن به نقطه آرمانی نیازمند همراهی و همدلی سایر بازیگران از جمله حاکمیت و مودیان هستیم.

سبحانیان با اشاره به لزوم جهاد تبیین در حوزه مالیاتی باتوجه به دستاوردهای بی نظیر نظام مالیاتی در دوره جدید، گفت: رشد بالای ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ و هفت ماهه ۱۴۰۲، رشد سهم بیش از ۲ برابری درآمدهای مالیاتی نسبت به نفت و تولید بیش از ۶۰۰ هزار اظهارنامه برآوردی برای افرادی که تاکنون پرونده مالیاتی نداشته اند، از جمله این موفقیت هاست که باید در سطوح مختلف جامعه تبیین شود.

در این نشست سه ساعته دانشجویان حاضر نیز به بیان دیدگاه‌‏ها و نظرات خود پرداختند و سوالاتی پیرامون مهمترین مسایل و مطالبات مالیاتی جامعه از قبیل تکمیل و اجرای سامانه مودیان، مالیات بر خانه های خالی و لوکس، فرار مالیاتی، سهم مالیات نسبت به تولید ناخالص داخلی و نظایر آن مطرح کردند که رییس‌کل سازمان امورمالیاتی به همه سوالات مطروحه پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.