معترضان اسکاتلندی مجددا در حمایت از فلسطین تظاهرات کرده و خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه شدند.

تظاهرات اسکاتلندی‌ها در حمایت از فلسطین

به گزارش قدس انلاین، بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی روز شنبه حامیان فلسطین در اسکاتلند با برپایی تظاهرات خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شده و در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی شعار دادند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، در شهر گلاسکوی اسکاتلند، معترضان با تجمع در خیابان بوچانان پلاکاردها و بنرهایی که روی آنها شعار «آتش‌بس هم اکنون» نوشته شده بود را به نمایش گذاشتند.

 بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

تظاهرکنندگان حامی فلسطین در شهر گلاسکو پرچم‌های فلسطین را تکان داده و برخی از آنها نیز دست‌نوشته‌هایی حامل شعارهای «شما نمی‌توانید برای نسل‌کشی وقفه برقرار کنید» و «از رود تا دریا» را حمل کردند.

در چند شهر دیگر اسکاتلند شامل ادینبورگ، ابردین و داندی نیز تظاهرات در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

یک سازمان اسکاتلندی حامی فلسطین موسوم به «کارزار همبستگی با فلسطین اسکاتلند» در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «هر چند در نسل‌کشی وقفه برقرار شده اما مردم غزه از وحشتی غیرقابل تصور رنج می‌برند. آنها نیازمند حمایت ما هستند.»

روز شنبه همچنین هزاران نفر از مردم انگلیس با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کردند.

احساسات ضد صهیونیستی در کشورهای سراسر جهان در حال افزایش است.

مقام‌های شهر بارسلونا، دومین شهر پرجمعیت اسپانیا روز جمعه در اعتراض به مواضع رژیم صهیونیستی روابط با این رژیم را به آتش بس دائمی در غزه منوط کردند.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز گذشته (به وقت محلی) اجرایی شده است.

در همین راستا شامگاه روز گذشته نیز ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی و در مقابل ۱۳ اسیر اسرائیلی، آزاد شدند. هچنین به گفته ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، ۱۰ شهروند تایلندی و یک شهروند فیلیپینی که در میان اسرا بودند، شب گذشته آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.