رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و تره‌بار مشهد گفت: امسال میوه در بازار فراوان است و شب یلدا افزایش قیمت نخواهیم داشت. کمبودی در بازار وجود ندارد؛ عرضه زیاد اما تقاضا کم بوده؛ زیرا قدرت خرید مردم کم شده است. در حال حاضر با کاهش ۲۰ درصدی تقاضای مردم مواجه هستیم.

کاهش ۶۰ درصدی تقاضای خرید میوه

به گزارش قدس خراسان، حمید آزادی در خصوص وضعیت بازار میوه اظهار کرد: در حال حاضر قیمت پرتقال شمال در بازار از کیلویی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال جنوب از ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، سیب قرمز لبنانی از ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، کیوی از ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان، نارنگی از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و تره‌بار مشهد بیان کرد: وضعیت تولید انار در استان مشکل داشته و این میوه تاکنون از بجستان و فردوس به مشهد نیامده اما از شیراز و اطراف استان وارد می‌شود. انار کاشان نیز به دلیل کم‌آبی، در بازار کم است. در حال حاضر انار کیلویی ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی عنوان کرد: میوه در بازار تغییر قیمت نداشته و تنها قیمت هندوانه که به تازگی وارد بازار شده زیاد بوده و کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

آزادی خاطرنشان کرد: گوجه‌فرنگی نیز به دلیل سرما و بارندگی در جنوب، افزایش قیمت داشته و کیلویی ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و تره‌بار مشهد با بیان اینکه امسال میوه در بازار فراوان است و شب یلدا افزایش قیمت نخواهیم داشت، تصریح کرد: کمبودی در بازار وجود ندارد؛ عرضه زیاد اما تقاضا کم بوده؛ زیرا قدرت خرید مردم کم شده است. در حال حاضر با کاهش ۲۰ درصدی تقاضای مردم مواجه هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.