سرپرست فرمانداری کوهسرخ گفت: این شهرستان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربعی فقط از سه دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی و اورژانس سوانح برخوردار است.

شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی فقط ۳ دستگاه آمبولانس دارد

به گزارش قدس خراسان، رضا رافتی اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر زیرپوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار دارند که ۲۲ هزار نفر از این تعداد در ۲۸ روستا سکونت دارند و بقیه ساکن "ریوش"، تنها شهر کوهسرخ هستند.

سرپرست فرمانداری کوهسرخ ادامه داد: شهرستان کوهسرخ کوهستانی و دارای مناطق سخت گذر و گردنه است از این رو دسترسی و ارائه خدمات درمانی به مناطق روستایی و جاده‌ای نیازمند ناوگان کافی و روزآمد آمبولانس است.

وی گفت: مشکل عمده دیگر شهرستان، تامین پزشک و کادر درمان برای بیمارستان و مرکز بهداشت شهید "برهان پناه"، به عنوان مهمترین مرکز درمانی کوهسرخ است و شرایط سخت تردد، جذب پزشک و به خصوص متخصص در این منطقه را دشوار کرده است.

رافتی افزود: به دلیل عدم تشکیل مجموعه هلال احمر در این شهرستان، مردم از خدمات بهداشتی و درمانی این مجموعه نیز بی بهره‌اند.

سرپرست فرمانداری کوهسرخ به وجود چند طرح بهداشتی و درمانی نیمه تمام در شهرستان اشاره و اضافه کرد: مرکز دیالیز پنج تن آل عبا نیز که توسط خیران در حال ساخت است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است برای تکمیل نیاز به تامین اعتبار ویژه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.