مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ گفت: تاکنون ۲ خوابگاه، ۲ کلاس درس و یک مدرسه در این شهرستان به دلیل ابتلای دانش‌آموزان به کرونا تعطیل شده‌ است.

تعطیلی ۵ خوابگاه، مدرسه و کلاس درس کوهسرخ در پی ابتلای دانش‌آموزان به کرونا

به گزارش قدس انلاین، عمید شمسایی  از فعال بودن تمام تیم‌های واکسیناسیون در خانه‌های بهداشت، مرکز جامع خدمات ریوش، پایگاه‌ها و همچنین تیم‌های سیار در سطح شهرستان خبر داد و افزود: از همان ابتدای شروع طرح واکسیناسیون تاکنون شهرستان کوهسرخ همیشه جزو رتبه‌های اول تا چهارم واکسیناسیون استان بوده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان کوهسرخ که تحت پوشش برنامه واکسیناسیون هستند، دوز اول، ۸۶ درصد دوز دوم و ۲۹ درصد دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ یادآور شد: در کوهسرخ نیز تا کنون ۹۹.۵ درصد از مادران باردار نوبت اول، ۷۰ درصد نوبت دوم و درصد قابل توجهی دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند که در این زمینه هم اکنون رتبه اول استان را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان کوهسرخی دوز اول خود را تزریق کرده‌اند، تصریح کرد: بر اساس فهرستی که تهیه شده، از این هفته دانش‌آموزانی که تاکنون واکسن نزده‌اند، هر ۲ هفته یک بار باید تست PCR منفی و یا کارت واکسن خود را به مدرسه ارائه دهند.

شمسایی شرط حضور دانش‌آموزان در مدارس را داشتن کارت واکسن دانست و گفت: دانش‌آموزانی که واکسن نزده باشند، اگر نتیجه تست خود را به مدرسه ارائه ندهند، از ورودشان به کلاس درس جلوگیری خواهد شد.

بیش از ۶۰ درصد مدارس فاقد تهویه مناسب است

وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهار کرد: هر چند همکاری آموزش و پرورش بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود اما تنها مشکلی که همه مدارس استان با آن مواجه هستند، نبود تهویه مناسب است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اینکه پنجره‌ها باز نگه داشته شود، نیست و از سویی کلاس‌ها تهویه هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مدارس شهرستان فاقد تهویه مناسب است، بیان کرد: علی‌رغم‌ اینکه تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این شهرستان کم است اما باز هم درخواست شده تا حد ممکن کمی پنجره‌ها باز نگه داشته شود.

شمسایی ادامه داد: به دلیل نبود بیمارستان در کوهسرخ اکنون بیمارانی که نیاز به بستری داشته باشند، به بیمارستان کاشمر مراجعه می‌کنند. بر اساس آخرین آمار در حال حاضر فقط یک نفر در بیمارستان این شهر بستری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهسرخ خاطرنشان کرد: بر اساس آمار از هر ۱۰ نفری که برای تست کرونا مراجعه می‌کند، تست یک نفر مثبت اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفت درصدی که تاکنون هیچ واکسنی را تزریق نکرده‌اندگفت:اکثر این‌ها کسانی هستند که یا اعتقادی به واکسن ندارند، یا هراس دارند و یا مبتلا به بیماری خاصی هستند. در همین خصوص مقرر شده اسامی این افراد تفکیک شود تا از طریق فرمانداری و ستاد مبارزه با کرونای شهرستان برای آنان تصمیمی اتخاذ شود.

شمسایی گفت: هم‌اکنون به هر تعدادی که برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند، مشکلی نداریم و واکسن به میزان لازم در منطقه دپو شده است. در حال حاضر در شهرستان به طور میانگین روزانه حدود ۱۵۰ دوز واکسن تزریق می‌شود.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: متأسفانه این وضعیت رضایت‌بخش نیست و می‌طلبد مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند. متأسفانه بین مردم عادی‌انگاری صورت گرفته است.

شمسایی اظهار کرد: علی‌رغم‌ کمبودهایی که در تجهیزات و پرسنل داریم اما شهرستان کوهسرخ از همان ابتدای شروع در طرح واکسیناسیون وضعیت قابل قبولی دارد. در مجموع شهرستان کوهسرخ در دوز اول رتبه سوم و در دوز دوم و سوم نیز رتبه اول استان را داراست.

وی ضمن تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در محیط‌های شلوغ و تجمعات از شهروندان خواست حتما از ماسک استفاده کرده و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.