مدیر کارخانه ماشین‌سازی متخصص در تولید قایق برای ساختارهای نظامی روسیه خبر داد که اولین پهپادهای دریایی این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳ به نیروهای مسلح تحویل داده می‌شود و در منطقه عملیات نظامی ویژه در اوکراین آزمایش خواهد شد.

آزمایش اولین پهپادهای دریایی روسیه در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، «میخائیل دانیلنکو» مدیر کارخانه ماشین‌سازی «کینگیزپ» (KMZ) که در تولید قایق برای سازمان‌های مجری قانون روسیه تخصص دارد، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت اولین پهپادهای دریایی روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ به نیروهای مسلح این کشور تحویل داده می‌شود. 

وی گفت: وزارت دفاع (روسیه) با تحویل ۱۰ واحد اول موافقت کرده که باید تا آخر سال ارسال شود. این اولین سری آزمایشی خواهد بود که در منطقه عملیات نظامی ویژه (در اوکراین) آزمایش می‌شود. 

دانیلنکو افزود این قایق‌های بدون سرنشین چندمنظوره را همچنین «قایق‌های یک بار مصرف» می‌نامند که می‌توانند مانند پهپادهای کامیکازه (انتحاری) عمل کنند. به گفته وی، «شناسایی این قایق‌ها به دلیل طراحی و اندازه دشوار است. آن‌ها می‌توانند به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت برسند و محموله حدود ۶۰۰ کیلوگرمی را حمل کنند؛ و برد عملیاتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر داشته باشند». 

پیش‌تر گزارش شده بود KMZ مجموعه‌ای از قایق‌های بدون سرنشین ساخته شده بر روی سکوی «ویزیر» را به وزارت دفاع روسیه پیشنهاد کرده است.

آزمایش اولین پهپادهای دریایی روسیه در جنگ اوکراین

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.