شهردار اردبیل گفت: روزانه ۶۰ هزار لیتر شیرابه سمی و سرطان‌زا از پسماند شهری اردبیل تولید می‌شود و به‌دنبال احداث استخر برای جمع‌آوری آن هستیم.

تولید ۶۰ هزار لیتر شیرابه سرطان زا از پسماند شهری اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، محمود صفری ۷ آذر در جلسه با احزاب سیاسی اردبیل که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد، با اذعان بر اینکه روزانه ۶۰ هزار لیتر شیرابه سمی از پسماند شهری اردبیل تولید می‌شود، گفت: شیرابه سرطان‌زا است و استخر جمع‌آوری شیرابه احداث شده و از جاری شدن آن در دامن طبیعت جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌کردهای شهرداری برای نصب نمای کامپوزیت بر پل قدس، ادامه داد: با حضور دادستان اردبیل جهت برخوردهای قضایی در جهت حفظ زیباسازی پل قدس در ایام انتخابات تصمیم گرفته شد و با آلوده کنندگان محیطی پل قدس برخورد خواهد شد.

صفری اضافه کرد: ملاقات‌های مردمی را هر روز صبح انجام می‌دهم و همچنین روز مشخصی از هفته را برای دیدار مردمی در نظر گرفته‌ایم.

شهردار اردبیل عنوان کرد: هبه‌های شهرداری با مصوبات شورای اسلامی شهر و در چارجوب قوانین وزارت کشور انجام می‌شود.

این مقام مسئول شهر اردبیل از احداث ۱۵ هزار مسکن در شهرک شهید سلیمانی در قالب طرح اقدام ملی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: زمین‌های مجاور و چسبیده به شهر جهت استفاده برای طرح مسکن اقدام ملی است و دولت می‌تواند این زمین‌ها را در محدوده شهری قرار دهد.

صفری افزود: رودخانه بالیقلوچایی طبق تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد زیست شب و طرح زیباسازی شهری در مرحله عمران قرار گرفته است.

شهردار اردبیل اضافه کرد: ۸۵ اتوبوس درون شهری فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل وجود دارد که باید برای از دور خارج کردن آنها جایگزین پیدا می‌کردیم و با دریافت ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات، تعدادی اتوبوس نو خریداری شد.

 وی با بیان اینکه آسفالت معابر شهر اردبیل انجام شده است، اعلام کرد: پروژه‌های مشارکتی شهرداری اردبیل به ارزش ۸۷۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

صفری خاطرنشان کرد: پل بسیج  اردبیل بزرگترین پروژه عمران شهری شمالغرب کشور است و با بهره‌برداری و افتتاح در شهریور ۱۴۰۳ رکورد احداث به‌نام آن ثبت خواهد شد.

شهردار کلان شهر اردبیل گفت: تاکسی‌های شهری به فناوری GPS مجهز شده و در روزهای زمستان به شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

صفری در پایان سخنان خود ضمن اشاره به تفکیک پسماند از مبداء، احداث پارکینگ‌های حاشیه‌ای، احداث پارک‌های شهری و افزایش سرانه فضای سبز شهری و سایر اقدامات مدیریت شهری اردبیل، اظهار کرد: از تمامی مطالبه‌گران شهر اردبیل انتظار داریم در کنار مدیریت شهری باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.