مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در صورت تداوم وضعیت خشکسالی سال سختی را برای تأمین آب مشهد در پیش رو خواهیم داشت.

سال سختی را برای تأمین آب مشهد در پیش رو خواهیم داشت

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: در صورت تداوم وضعیت خشکسالی، سال سختی را برای تأمین آب مشهد پیش رو خواهیم داشت که تنها با همراهی شهروندان می‌توانیم از سال سخت تأمین آب مشهد گذر کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: با وجود پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص بارندگی مطلوب برای سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شهرستان مشهد، لیکن تاکنون که دو ماه از سال آبی جاری گذشته، کماکان در شرایط خشکسالی قرار داریم و میزان بارش‌ها به نسبت دوره بلند مدت حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: امیدواریم با عنایت حضرت رضا علیه السلام، در ایام پیش رو بارش‌های بیشتری را شاهد باشیم تا بر این اساس شرایط پایداری در تأمین و توزیع آب مشهد ایجاد شود.

اسماعیلیان تصریح کرد: به هر حال ما باید شرایط بدبینانه را در نظر بگیریم تا در صورت بروز چهارمین خشکسالی پیاپی، توان مدیریت وضعیت بحران را افزایش دهیم هر چند که به هر اندازه که خشکسالی‌ها ادامه پیدا می‌کند، اجرای پروژه‌ها و اقدامات تأمین آب نیز با محدودیت بیشتری مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد: به هر صورت چه در وضعیت خشکسالی و چه در شرایط بهبود بارندگی‌ها، آنچه که باید در خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد مورد توجه قرار گیرید سازگاری مردم، با اقلیم خشک این منطقه است و باید مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه نهادینه سازی شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی خانوارها مربوط به بهداشت است و بر همین اساس مصرف سرانه در مشهد تا ۷۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز قابل کاهش است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.