نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد تولید بار اول با هدف ترک تشریفات فروش محصولات شرکت‌های نو پا دانش بنیان‌ می‌تواند گام خوبی باشد. این مسئله‌ می‌تواند بروکراسی اداری در این بخش را از بین ببرد.

رویکرد تولید بار اول، بروکراسی اداری مزاحم در فروش محصولات بومی‌سازی شده دانش بنیان را از بین برد

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: مجلس قوانین خوبی را در موضوع شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه به تصویب رسانده است.

این عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به حمایت از تولیدات دانش بنیان در برنامه هفتم توسعه ادامه داد: در این برنامه نیز به دولت برای خرید محصولات شرکت‌های دانش بنیان مجوز لازم را ارائه کردیم تا اقدام به خرید محصولات دانش کند.

لزوم انعکاس حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در قوانین و مصوبات هئیت وزیران 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هرچه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم این موضوع در راستای کمک به تولید و خودکفایی در کشور است، گفت: بنابراین‌ می‌بایست حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در قوانین و مصوبات هئیت وزیران منعکس شود تا یک پشتوانه خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

آصفری با بیان اینکه در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توقعات زیادی داریم، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق مصوبات  مجلس در زمینه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور  را دنبال کند.

معاونت علمی  فناوری در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  فعال تر پای کار بیاید

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها مرجع حمایت از شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور است، بیان کرد: توقع داریم معاونت علمی  فناوری در حوزه فوق مقداری فعال تر پای کار بیاید.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویکرد تولید بار اول با هدف ترک تشریفات فروش محصولات شرکت‌های نو پا دانش بنیان‌ می‌تواند گام خوبی باشد. این مسئله‌ می‌تواند بروکراسی اداری در این بخش را از بین ببرد لذا برداشتن این تشریفات و مناقصات‌ می‌تواند گام موثری در زمینه رونق فعالیت‌های دانش بنیان در کشور محسوب شود . البته امیدواریم این اتفاق در حوزه‌های دیگری رخ دهد چراکه بخشی از  تولیدکنندگان ما نیز با مشکل جدی بروکراسی اداری مواجه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.