وقتی صهیونیست ها عمودی به غزه پا گذاشته و در تابوت برگشتند خواهند فهمید که قافیه را بدجور به مقاومت و حماس باخته اند.

مشق مبارزه حماس از روی دست حزب الله/ رزمندگان مقاومت در عملیاتی غافلگیر کننده حدود ۶۰ نظامی اسرائیلی را از پا درآوردند

در ادامه ضربات کاری و سخت رزمندگان مقاومت بر پیکره دشمن اشغالگر در باریکه غزه، گردان های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کردند که در واکنش به جنایات صهیونیست ها توانسته اند با انجام عملیاتی منحصر به فرد، ده‌ها نظامی اسرائیلی را غافلگیر کرده و حدود ۶۰ نفر از آن‌ها را از پا درآوردند. در بیانیه حماس با بیان جزئیات این اقدام آمده است: رزمندگان مقاومت، سحرگاه امروز (یکشنبه)، بعد از رصد محل استقرار ده‌ها نظامی ارتش اسرائیل در درون چند چادر در شرق منطقه «جحر الدیک»، در اطراف این چادر ۳ بمب کار گذاشتند.

طبق این بیانیه، ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت محلی بعد از انفجار بمب‌ها، چند تن از نظامیان قسام برای از پا درآوردن نظامیانی که از این عملیات جان سالم به در بردند، به محل انفجار رفته و بعد از اتمام مأموریت به موضع خود بازگشته اند.

اشغالگران عمودی می آیند و افقی برمی گردند

ارتش رژیم صهیونیستی -تا لحظه انتشار این گزارش- واکنشی به این بیانیه نشان نداده است. اما در صورت تایید چنین حمله ای، این اقدام می تواند در تضعیف روحیه اشغالگران نقش بسزایی داشته و مقامات تل اویو را در تصمیم بر ادامه جنگ بیش از پیش تحت فشار قرار دهد. غافلگیری نظامیان صهیونیست و وادر کردن چنین ضربه سختی به ارتشی که خود را قدرت برتر در خاورمیانه جا می زند در حالی است که نیروهای مقاومت طی نزدیک به دو ماه گذشته از جنگ در غزه، خسارات گسترده به صهیونیست ها وارد کرده و این رژیم را بیش از پیش رسوا کرده اند. بطور نمونه انتشار فیلم هایی از انهدام تانک های پیشرفته مرکاوا با راکت یاسین ۱۰۵ و همچنین فندک و کوکتل مولتوف بشدت اشغالگران را تحت فشار قرار داده است.

حمله حساب شده مذکور تنها تلفات اشغالگران در روز گذشته نبود. «کتائب القسام» همچنین ظهر دیروز ۳ خودروی نظامی و ۲ تانک رژیم صهیونیستی را در شرق «دیر البلح» و در جنوب بیت لاهیا هدف قرار داده و منهدم کردند. رزمندگان مقاومت روز شنبه نیز اعلام کردند که یک یگان پیاده دشمن را در داخل یک ساختمان در منطقه التوام واقع در شمال غرب غزه در کمین خود گرفتار کرده وحداقل ۱۰ نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده اند.

وارد کردن این حجم از تلفات به رژیم اشغالگر آن هم تنها طی دو روز از دست برتر مقاومت در صحنه نبرد و تبدیل غزه به گورستان اشغالگران در صورت تداوم جنگ حکایت دارد. این نوع مبارزه البته به نوعی مشق جنگ حماس از روی دست حزب الله نیز تعبیر می شود. سید حسن نصرالله ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ طی اظهاراتی که بازتاب بسیاری داشت درباره تبعات حضور آمریکایی‌ها در منطقه گفت: وقتی عمودی آمدند و افقی برگشتند خواهند فهمید که منطقه و انتخابات را از دست داده اند. حال هم وقتی صهیونیست ها عمودی به غزه پا گذاشته و در تابوت برگشتند خواهند فهمیید که قافیه را بدجور به مقاومت و حماس باخته اند.

صهیونیست ها تحت فشار همه جانبه محور مقاومت

رژیم صهیونیستی با هدف حفظ روحیه نیروها و جامعه از هم گسیخته خود با سانسور گسترده مانع از اطلاع رسانی دقیق در باره آنچه در جبهه های جنگ می گذرد می شوند. با این حال برخی منابع عبری روز گذشته ضمن تایید حمله گسترده به نظامیان این رژیم با فرافکنی در جهت فرار از زیر بار این شکست از نیروهای مقاومت در غزه نوشتند: بمباران ۶۰ سرباز ما در جحر الدیک انتقام ایران از دو عضو سپاه پاسداران در سوریه بود که در نتیجه حملات هوایی اسرائیل کشته شدند!

تل آویو روز یکشنبه، در ادامه آمار قطره چکانی، به کشته شدن ۲ نظامی دیگرش در نبردهای شمال نوار غزه با نیروهای مقاومت فلسطین اعتراف کرد تا آمار اعلامیِ تل‌آویو از تلفات حمله زمینی‌اش، به ۷۲ کشته برسد. این در حالی است کهه طی روزهای گذشته بر دامنه حملات دیگری اضلاع مقاومت بر نیروهای اشغالگر هم بشدت افزوده شده است. بطور نمونه منابع عبری زبان از حمله حزب الله با موشک هدایت شونده کورنت به پایگاه هاردو در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند. طبق گزارش ها ۴ نظامی صهیونیست در این حمله زخمی شده اند. در عراق هم مقاومت اسلامی با چندین موشک پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر در عمق سوریه و همچنین پایگاه حریر در اربیل را هدف قرار دادند. از سوی دیگر آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس (UKMTO) هم مدعی حمله به یک کشتی تحت حاکمیت این کشور در تنگه باب المندب در دریای سرخ از مبدا یمن شد.

رژیم صهیونیستی در مقابل این حجم از فشاری که متحمل می شود طبق روال گذشته بر یک سیاست تاکید دارد؛ ادامه کشتار بی گناهان. در این مسیر «سلامه معروف» مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت حماس ضمن اعلام شهادت بیش از ۷۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، از آواره شدن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خبر داد. به گفته سلامه معروف، صهیونیست‌ها در جای جای غزه دست به جنایت می‌زند و هیچ منطقه‌ای از حملات اشغالگران در امان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.