هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا امشب پیگیری می‌شود که دو نماینده ایران با شرایطی کاملاً متفاوت مقابل تیم‌های مدعی عربستانی قرار می‌گیرند.

سپاهان به دنبال طلسم‌شکنی در جده

به گزارش قدس آنلاین، سپاهان و نساجی  ایران امشب  در هفته  پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ به مصاف رقبای خود می‌روند که سپاهان برای صعود مبارزه خواهد کرد و نساجی برای آبروداری.

الاتحاد- سپاهان؛ پایان طلسم یازده ساله؟

سپاهان اصفهان نماینده شایسته کشورمان در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه ملک عبدالعزیز آخرین بازی و البته مهم‌ترین دیدار مرحله گروهی خود را برگزار خواهد که در سرنوشت صعود سپاهان از مرحله گروهی تأثیر زیادی دارد. شاگردان مورایس که امید زیادی برای صعود دارند در صورت پیروزی مقابل الاتحاد  به عنوان تیم اول  صعود کننده خود را معرفی خواهند کرد و در صورت تساوی قطعاً به عنوان نیم دوم راهی مرحله بعد می‌شوند و اگر بازی را واگذار کنند آن‌گاه باید نیم نگاهی به سرنوشت تیم‌های دوم داشته باشند. در هر حال صعود الاتحاد از مرحله گروهی قطعی  است.

براساس قانون ای‌اف‌سی تیم‌های نخست ۱۰ گروه (شرق و غرب) به همراه ۶ تیم برتر رده دوم (سه تیم از غرب وسه تیم از شرق) راهی مرحله بعدی خواهند شد. بعد از پایان هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، الاتحاد با ۱۲ امتیاز صدرنشین گروه C، سپاهان  با ۱۰ امتیاز و  نیروی هوایی عراق ۷ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. 

با توجه به اتفاقات بازی رفت و بدون انجام بازی سه امتیاز دیدار خانگی سپاهان تقدیم الاتحاد شد، حالا شاگردان مورایس به دنبال انتقام در زمین بازی هستند و امیدوارند با شکست نماینده سعودی با وجود آن شکست تحمیلی به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شوند.

سپاهان برای این بازی امید نورافکن را به دلیل مصدومیت و هادی محمدی و محمد جواد حسین‌نژاد را به دلیل دریافت کارت قرمز مقابل نیروی هوایی عراق در اختیار ندارد  و در  الاتحاد نیز کریم بنزما و کانوته قطعاً به این بازی نخواهند رسید و حضور رومارینیو مهاجم برزیلی این تیم نیز در هاله‌ای از ابهام است. طلایی‌ پوشان اصفهان با صعود از این گروه طلسم یازده ساله‌شان یعنی صعود به مرحله حذفی را خواهند شکست.

*الهلال- نساجی؛ دیدار تشریفاتی در ریاض

نساجی دیگر نماینده کشورمان نیز  از ساعت ۱۹:۳۰ امشب و در گروه D این رقابت‌ها در ریاض به مصاف تیم صدرنشین این گروه خواهد رفت.  پیش از این حذف نساجی از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده و  الهلال نیز صعودش را به عنوان تیم نخست مسجل کرده است، در نتیجه این دیدار بیش از هر چیزی جنبه حیثیتی برای نماینده ایران و دیداری تشریفاتی برای نماینده سعودی‌ها خواهد داشت.

بعد از پایان هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، الهلال با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه D، نوبهار ازبکستان ۱۰ امتیاز و نساجی مازندران ۶ امتیازی است. مومبای سیتی بدون امتیاز و گل زده با تفاضل گل منفی ۱۵ قعرنشین گروه است.

در این بازی محمدرضا عباسی به‌دلیل آسیب‌دیدگی، رشید مظاهری به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنرای شدید و امیرمهدی جانملکی به علت محرومیت حضور ندارند. در طرف دیگر نیمار هم که مدت‌هاست غایب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.