رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد: غزه تا ابد بخشی از سرزمین‌های فلسطین خواهد ماند.

اردوغان: غزه تا ابد بخشی از سرزمین‌های فلسطین خواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه طی اظهارتی در افتتاحیه سی‌ و نهمین نشست وزرای کمیته دائمی همکاری اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: غزه بخشی از سرزمین‌ های فلسطین است و تا ابد بخشی از آن خواهد ماند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان این که «سازمان ملل متحد در امتحان غزه ناموفق بود»، گفت: رای‌ گیری سازمان ملل از طرفی ۱۲۱ کشور هستند که خواستار توقف جنگ و خونریزی در غزه هستند؛ اما از سوی دیگر ۳ تا ۵ کشور از حملات اسرائیل حمایت می‌ کنند.

اردوغان افزود: غرب از ریخته شدن خون انسان‌ های بی‌ گناه در فلسطین حمایت می‌ کند. کسانی که با سکوت از مرگ این همه انسان بی‌ گناه گذشته و حتی به بهانه حماس، آن را مشروع جلوه می‌ دهند، دیگر حتی حق گفتن یک کلمه برای بشریت را ندارند.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد: ۲ نفر از هر ۳ نفری که در غزه شهید می‌ شوند را کودکان، نوزادان و زنان تشکیل می‌ دهند. شمار کسانی که در غزه از آنها خبری در دست نیست، از ۶۵۰۰ نفر گذشته است.

این مقام ترکیه ادامه داد: اجازه نخواهیم داد موضوع سلاح‌ های هسته‌ ای که اسرائیل به داشتن آن اعتراف کرد، فراموش شود. آیا اسرائیل بمب اتمی دارد؟ بله دارد؛ اما بپرسی می‌ گویند نداریم.

وی اضافه کرد: سازمان همکاری اسلامی که با هدف دفاع از آرمان فلسطین تاسیس شد، برای ما زمینه مهمی فراهم می‌ کنیم تا این مبارزه به صورت متحد ادامه یابد.

اردوغان تصریح کرد: راه رسیدن به صلح در منطقه از طریق تشکیل کشور فلسطین ممکن خواهد شد. ما آماده‌ایم برای برقراری صلح تمام مسئولیت‌ها از جمله ضامن شدن را برعهده بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.