آمریکا از زمان آغاز جنگ تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حمایت های سیاسی و نظامی گسترده ای به این رژیم کرده و حجم این کمک ها بویژه در زمینه نظامی تاکنون بی سابقه بوده است.

چقدر از جیب مالیات دهندگان آمریکایی خرج جنگ اسرائیل شد؟

به گزارش قدس آنلاین، براساس آماری که سایت "الخلیج آنلاین" منتشر کرده است، آمریکا در نخستین روزهای جنگ علیه غزه، کمک نظامی به مبلغ ۱۴ میلیارد دلار برای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اختصاص داده است.

براساس این آمار، این مبلغ یک سوم بودجه مورد نیاز رژیم اسرائیل برای جنگ علیه نوار غزه است که ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است. این ۱۴ میلیارد دلار بزرگترین کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی به صورت یکجا به شمار می رود.

این مبلغ همچنین یک دهم کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل از زمان تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی است.

مجموع کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ میلادی حدود ۲۶۳ میلیارد دلار است که از این مبلغ، ۱۳۰ میلیارد دلار کمک های نظامی بوده است.

میزان کمک های نظامی سالیانه آمریکا به رژیم صهیونیستی حدود ۴ میلیارد دلار است.

دولت آمریکا برغم کسری شدید بودجه، سالانه کمک میلیاری به رژیم صهیونیستی کمک می کند که این موضوع باعث اعتراض مالیات دهندگان آمریکایی شده است.

کسری بودجه آمریکا ۱.۷ تریلیون دلار است و روزانه ۱۰ میلیون و چهارصد هزار دلار از جیب آمریکایی ها برداشته شده و به رژیم صهیونیستی کمک می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.