تنیسور ۱۹ ساله آمریکایی در سال ۲۰۲۳ بیشترین درآمد را داشت.

تنیسور ۱۹ ساله پردرآمدترین ورزشکار زن در سال ۲۰۲۳

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، برای دو دهه، عنوان پردرآمدترین ورزشکار زن به یکی از سه ستاره تنیس یعنی سرنا ویلیامز، ماریا شاراپووا و نائومی اوساکا تعلق داشت. با این حال، ویلیامز سال گذشته بازنشسته شد و شاراپووا راکت خود را در سال ۲۰۲۰ آویزان کرد، در حالی که اوساکا با تولد دخترش تنیس را کنار گذشته بود، به تازگی دوباره به میادین بازگشته است. 

در حال حاضر کوکو گاف تنیسور ۱۹ ساله آمریکایی با ۲۲‌.۷ میلیون دلار پردرآمدترین بانوی ورزشکار در سال ۲۰۲۳ است. او نخستین گرنداسلم خود را در مسابقات آزاد آمریکا بدست آورد و جوایز زیادی از اسپانسرهای خود یعنی New Balance و Head دریافت کرد.

در بین ورزشکاران زن، تنیس‌بازان همچنان در صدر جدول بیشترین دستمزدها قرار دارند و ۹ جایگاه از ۱۵ جایگاه پردرآمدترین ورزشکاران زن به تنیس تعلق دارد. پس از آن فوتبال و اسکی، گلف و ژیمناستیک (سیمون بایلز) قرار دارند. ۶ نفر برتر همگی نماینده کشورهای مختلف هستند.

۱۵ نفر برتر مجموعاً ۱۷۴ میلیون دلار بدست آوردند که ۱۹ درصد کمتر از سال قبل است. این مبلغ شامل جایزه، حقوق و پاداش در طول سال ۲۰۲۳ برای ورزشکاران فعال در نظر گرفته شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.