آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن گفت که لفاظی تحریک آمیز آمریکا بعنوان یک قدرت هسته‌ای در مورد احتمال درگیری مستقیم بین نیروهای مسلح ایالات متحده و فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است.

روسیه ،لفاظی آمریکا بعنوان یک کشور هسته ای را در مورد احتمال درگیری مستقیم خطرناک خواند

به گزارش قدس آنلاین، آنتونوف روز چهارشنبه که سخنان وی در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه افزود: تلاش برای افزودن هیزم به آتش جنگ اوکراین آنها کاملاً ارتباط خود را با واقعیت از دست داده اند و به راحتی در مورد احتمال درگیری مستقیم بین نیروهای مسلح کشورهای ما صحبت می کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه پس از پیروزی احتمالی در اوکراین، می‌تواند به یک کشور ناتو حمله کند که ایالات متحده را وارد درگیری خواهد کرد.

این دیپلمات با بیان این که اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این که روسیه در صورت پیروزی در اوکراین متوقف نخواهد شد و به یکی از کشورهای ناتو حمله خواهد کرد، ادامه داد: این اظهارات زمینه را برای درگیری مستقیم بین نیروهای مسلح روسیه و آمریکا فراهم می کند.

وی اظهار کرد ، وقتی صحبت از کشور ما می شود، برخی از هیچ گونه افسانه سازی و تبلیغ دروغ های خطرناک مانند جنایت در بوچا و استفاده از سلاح های هسته ای در جریان یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین پرهیز نمی کنند.

آنتونوف افزود: اجازه دهید تاکید کنم که آمریکا و اشتهای سیری ناپذیر مراکز نظامی و تولید تسلیحات این کشور در جنگ و خونریزی در اوکراین ذی نفع هستند. آیا زمان آن رسیده است که مقامات منطقه به خود بیایند و از ایجاد ویرانی در سراسر جهان صرفا برای نجات از زوال هژمونی آمریکا دست بردارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.