الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک اعلام کرد، بروکسل از ورود شهرک‌نشینان افراطی به این کشور اروپایی جلوگیری می‌کند.

بلژیک از ورود شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست با این کشور جلوگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، دکرو چهارشنبه شب در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: وقتی غیرنظامیان در کی‌یف و غزه کشته می‌شوند ما باید صدای خود را بلند کنیم.

وی افزود: خشونت علیه غیرنظامیان تبعاتی دارد. شهرک‌نشینان افراطی در کرانه باختری از ورود به بلژیک منع خواهند شد. ما و آمریکا برای تحریم افرادی که با اقداماتشان صلح، امنیت و ثبات را در کرانه باختری تضعیف می‌کنند، همکاری می‌کنیم.

نخست وزیر بلژیک اعلام کرد: اعلامیه جهانی حقوق بشر ۷۵ سال پیش تصویب شد و آرمان‌هایش همچنان پابرجاست. اما این آرمان‌ها تحت فشار شدید قرار دارد؛ در غزه و در اوکراین. ما باید به دفاع از بشریت ادامه دهیم.

رویترز چهارشنبه شب نوشت سرویس اقدام خارجی اروپا در سندی که به رویت این خبرگزاری رسیده، در آستانه نشست دوشنبه آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا تهیه شده، از آنها خواسته است که شهرک‌نشینان صهیونیست تحریم شوند.

وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرد که برلین از اتحادیه اروپا می‌خواهد که اعمال تحریم علیه شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست را بررسی کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه صدور روادید این کشور را برای شهرک‌نشینان اسرائیلی افراطی مسئول خشونت در کرانه باختری و ورود آنها را به خاک ایالات متحده ممنوع کرد.

بلینکن سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: وزارت خارجه یک سیاست جدید محدودیت روادید را اجرا می‌کند. این سیاست افرادی را هدف قرار می‌دهد که در تضعیف صلح، امنیت یا ثبات در کرانه باختری، از جمله از طریق ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز یا انجام اقدامات دیگر علیه غیرنظامیان نقش داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.