وزیر نیرو در بازدید از ساختمان سد مخزنی در حال ساخت شوریجه گفت: حوضه آبریز سد شوریجه به طور کامل در استان خراسان رضوی واقع شده که عدم وابستگی آن به منابع آب برون مرزی، ریسک تامین آب مشهد و سرخس را کاهش خواهد داد.

کاهش ریسک تامین آب شرب مشهد با بهره برداری از سد شوریجه

به گزارش قدس خراسان به نقل روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علی اکبر محرابیان در بازدیدی که صبح امروز طی سفر دو روزه خود به خراسان رضوی از کارگاه سد مخزنی شوریجه واقع در شهرستان سرخس به عمل آورد، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با توجه به ظرفیت آوردهای سیلابی مخزن سد شوریجه و نیاز شدید شهرستان های مشهد و سرخس به جبران کسری آب، این سد در نیمه اول سال آینده آبگیری و بهره برداری از آن آغاز می شود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در معرفی سیمای طرح عنوان کرد: سد مخزنی شوریجه بعد از سد دوستی دومین سد مخزنی بزرگ در خراسان رضوی از منظر قابلیت ذخیره سازی خواهد بود.

محمدعلی نعمت نژاد عنوان کرد: مخزن این سد در تراز نرمال گنجایش ذخیره آب به میزان ۲۰۰ و در تراز حداکثر، ۳۵۰ میلیون مترمکعب داراست.

وی ابراز امیدواری کرد: با آغاز بهره برداری از این سد ۱۵.۴، ۳.۳ و ۲.۲ میلیون مترمکعب به ترتیب برای مصارف شرب، حقابه محیط زیست و سیلاب بران در بخش کشاورزی تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.