عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با اشاره به تخلفات مالیاتی برخی از صنوف پر درامد بیان کرد:  در این بخش وزارت اقتصاد باید سراغ همه حساب ها برود. مگر صنوف پردرآمد چقدر می توانند به حساب بستگان خود پول واریز کنند؟ همچنین موجودی حساب بستگان ان فرد نیز چک می شود و می توانند مالیات را از شخص دوم اخذ کنند.

وزارت اقتصاد در رسیدگی به فرار مالیاتی صنوف پردرآمد می تواند همه حساب های فرد و بستگان وی را چک کند

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و ایجاد بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها، گفت: ما اگر به سمت و سویی برویم که مالیات ها مبتنی بر عملکرد بوده و کارتخوان ها محوریت کار قرار گیرد، طبعا دیگر کسی نمی تواند از دادن مالیات طرفه برود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: تا به حال ایرادات بر این اساس بود که مالیات ها متناسب با عملکرد اقتصادی افراد نبوده است. اما رویه کنونی که وزرات اقتصاد دنبال می کند  - مالیات متناسب با عملکرد وصول – می تواند مشکلات را برطرف کرده و همه قشرها نیز از این موضوع تبعیت کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: قبلا در صنف طلافروشان مالیات بر ارزش افزوده بر خرید و فروش اخذ می شد درصورتی که اخذ مالیات بر خرید و فروش غلط است لذا باید از مالیات بر ارزش افزوده ای که ایجاد می شود مالیات گرفت بنابراین اگر مبنای کار قانونی شده و براساس قانون عمل شود دیگر کسی مخالف اخذ مالیات نخواهند شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ممکن است برخی از صنوف مسیر دیگری را طی کنند، تبعا با در نظر گرفتن این شرایط ناچار خواهند بود که تن به قانون بدهند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات مالیاتی برخی از صنوف پر درامد بیان کرد: در این بخش  وزارت اقتصاد باید سراغ همه حساب ها برود. مگر افراد در قالب صنوف پردرآمد چقدر می توانند به حساب سایر بستگان خود پول واریز کرده و از مالیات فرار کنند؟ همچنین موجودی حساب بستگان ان فرد نیز چک می شود و می توانند مالیات لازم را از شخص دوم اخذ کنند.

وی بیان کرد: همچنین بنده نوعی اگر کارمند باشم دریافتی های من براساس پول کارمندی مشخص است لذا اگر گردش حساب من بالا باشد این دیگر طبیعی است که وزارت اقتصاد متوجه می شود که حتما من  فعالیت اقتصادی داشته ام بنابراین در برخی امور جای نگرانی وجود ندارد.

قادری افزود: ما باید به سمت و سویی برویم که مالیات ها منطق و یک پشتوانه علمی داشته باشد. بهره گیری از سامانه های فروشگاهی در زمینه اخذ مالیات بسیار تاثیر گذار بوده و می تواند مشکلات این بخش را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر بحث حمایت از تولید و افزایش جذابیت فعالیت‌های مولد و کاهش جذابیت فعالیت‌های مخرب سوداگری، باید در سال آتی محوریت اخذ مالیات در زمینه مقابله با فرار مالیاتی باشد تا بتوانیم علاوه بر اخذ مالیات از مودیان بزرگ و دانه‌درشت‌ها، به سمت شناسایی مودیان جدید که در بخش غیررسمی اقتصاد هستند نیز بپردازیم و درآمدهای مالیاتی را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.