شهرداری غزه روز شنبه اعلام کرد که نیم میلیون فلسطینی در نتیجه ادامه حملات رژیم اسرائیل به غزه در خطر گرسنگی و تشنگی قرار دارند.

شهرداری غزه: نیم میلیون فلسطینی در خطر گرسنگی و تشنگی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، شهرداری غزه روز شنبه اعلام کرد که نیم میلیون فلسطینی در مناطقی که حملات اسرائیل در آنجا کماکان ادامه دارد، در خطر گرسنگی و تشنگی قرار دارند.

شهرداری غزه وضعیت انسانی را فاجعه بار توصیف کرد زیرا ارتش اسرائیل عمدا زیرساخت‌های آب و غذا را هدف قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل پس از پایان توقف یک هفته‌ای جنگ  با حماس، حمله نظامی خود به نوار غزه را از سر گرفت. دستکم ۱۷۴۸۷ فلسطینی در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه شهید و بیش از ۴۶۴۸۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

«حسنی مهنا» سخنگوی شهرداری غزه گفت: «وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است. کمبود سوخت روند تخلیه مجروحان و انتقال اجساد را مختل کرده است.

شهرداری غزه: نیم میلیون فلسطینی در خطر گرسنگی و تشنگی قرار دارند

شهردار غزه گفت: «برخی تجهیزات ساختمانی و وسایل نقلیه در نتیجه هدف قرار دادن شهرداری غزه از سوی اسرائیل غیرقابل استفاده شدند. ما نمی‌توانیم آب بیمارستان الشفا را تامین کنیم.»

وی افزود: «بحران آب و غذا در سرپناه‌ها به طور تصاعدی در حال افزایش است زیرا تعداد مراجعه کنندگان به این مراکز بیش از ظرفیت است.»

مهنا گفت که به دلیل کمبود سوخت، امکان پاکسازی زباله های سرریز از فاضلاب وجود ندارد.

در تحولی دیگر، ‌دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه اوضاع انسانی در غزه را فاجعه بار خواند و امیرعبداللهیان هم گفت که حمایت آمریکا از تداوم حملات نظامی، رسیدن به آتش‌بس پایدار را دشوار کرده است.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.