وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت جو بایدن از اختیارات اضطراری خود برای ارسال ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار به (رژیم) اسرائیل بدون تائید کنگره و سنای این کشور استفاده کرده است.

پنتاگون: واشنگتن ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی ارسال کرد

به گزارش قدس آنلاین، بیانیه پنتاگون در پی درخواست چند روز گذشته وزارت خارجه آمریکا از کنگره و سنای این کشور برای موافقت با فروش یک بسته بزرگ‌تر تسلیحاتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که شامل ۴۵ هزار گلوله برای تانک‌های مرکاوای رژیم صهیونیستی بوده است.

یک منبع آگاه از این موضوع به سی‌ان‌ان، گفت: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا که بر فروش‌های تسلیحاتی دولت این کشور نظارت دارند، از سوی وزارت خارجه ایالات متحده تحت فشار قرار گرفتند تا این درخواست را به سرعت در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه حماس تائید کنند.

به گفته این منبع آگاه، این ۲ کمیته معمولاً ۲۰ روز فرصت دارند تا فروش‌های تسلیحاتی آمریکا به کشورهای خارجی را بررسی کنند و قانونگذاران این امکان را دارند که پرس‌هایی را در مورد معامله تسلیحاتی مطرح کرده و در صورت نیاز آن را به تأخیر بیاندازند اما اواخر جمعه شب وزارت خارجه آمریکا از اختیارات اضطراری دولت آمریکا برای ارسال فوری این ۱۴ هزار گلوله تانک به (رژیم) اسرائیل استفاده کرده است.

به نوشته سی‌ان‌ان یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز شنبه به این شبکه خبری، گفت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه جمعه به کنگره اطلاع داد که از اختیارات تفویض شده خود برای ارسال فوری این ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل استفاده کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.