سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: تشکیل کمیته بازرگانی مشترک، گسترش همکاری‌های تجاری، ارائه تسهیلات گمرکی و بندری به لنج داران ایرانی و راه اندازی مبادلات تجاری از طریق زمینی مهمترین اهرم‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی دو کشور است.

همکاری‌های تجاری ایران و کویت گسترش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت طی ملاقات و گفت‌وگو با وزیر بازرگانی و صنایع و وزیر امور جوانان کویت ضمن بررسی روابط دو جانبه افق‌های همکاری مشترک دو کشور همسایه و مسلمان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

محمد توتونچی سفیر کشورمان در این دیدار تشکیل کمیته بازرگانی مشترک، گسترش همکاری‌های تجاری، ارائه تسهیلات گمرکی و بندری به لنج داران ایرانی و راه اندازی مبادلات تجاری از طریق زمینی را مهمترین اهرم های توسعه دیپلماسی اقتصادی دو کشور خواند.

محمد عثمان العبیان وزیر بازرگانی و صنایع کویت ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید کشورمان در کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر اساسی مهم در منطقه است و باید از ظرفیت همسایگی دو کشور استفاده نمود.

العبیان افزود: امنیت غذایی برای کشورمان حائز اهمیت است و ما به کالاهای با کیفت ایرانی نیاز داریم و امیدواریم با داد و ستد تجار و شرکت های خصوصی دو کشور شاهد افزایش میزان تبادل تجاری دو کشور باشیم.

توتونچی در پایان این دیدار آمادگی کشورمان برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعی و عرضه کالاهای ایرانی اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.