رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: در سالجاری ۴۰ هکتار اراضی ملی گچساران طرح درختکاری انجام شده است.

ایجاد ۴۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران

به گزارش قدس آنلاین، سید قدرت‌اله علیپور اظهار کرد: از سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.

وی بیان کرد: امسال در ۳۰۵ هکتار عرصه منابع طبیعی گچساران نهال کاری و بذر کاری انجام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این طرح در ۲۰ هکتار از اراضی ملی منطقه چهاربیشه سفلی گچساران در آغاز پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ۱۱ آذرماه جاری انجام شد.

علیپور عنوان کرد: پویش مردمی نهال کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی این شهرستان امسال اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط و با هدف اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت درخت و دسترسی به اهداف سازمانی و با هدف تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با بیابان زایی و کنترل آلودگی های نفتی و گرد و غبار و ترسیب کربن صورت می گیرد.

علیپور بیان کرد: مردم و تشکل‌ها، اهرمی اثرگذار و مطلوب برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق از همکاری و مشارکت آنها در این زمینه استفاده کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: در این شهرستان ۳۰ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در زمینه حفاظت از عرصه های جنگلی فعال است. 

علیپور اضافه کرد: منابع طبیعی امانتی است که از گذشته به ما ارث رسیده است و باید آن را به دست آیندگان برسانیم.

وی افزود: در سالجاری ۴۰ هکتار اراضی ملی گچساران طرح درختکاری انجام شده است.

علیپور ادامه داد: امسال در پلاک چهاربیشه و سدچم شیر گچساران به تعداد ۹ هزار اصله درخت از نوع بادام اسکوپاریا در حدود ۶ هکتار انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.