اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار اعتصاب جهانی در امروز دوشنبه برای درخواست آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای همبستگی با غزه خواستار اعتصاب جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه از مردم سراسر جهان به‌ویژه جهان اسلام خواسته شده تا در این اعتصاب شرکت کنند و از نهادها، احزاب، جنبش‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار در سطح جهان خواسته شده تا با هدف توقف جنگ ظالمانه و نجات جان بی‌گناهان به اعتصاب روی‌آورند.

این بیانیه بر تأثیرگذاری این اعتصاب و تلاش‌های بشردوستانه در این راستا تأکید می‌کند اما درعین‌حال تلاش شورای امنیت سازمان ملل را برای توقف جنگ زیر سؤال برده و آن را یک شکست تلقی می‌کند.

به گزارش آناتولی آنها پیشنهاد می‌دهند که سیستم وتو در شورای امنیت مورد بازنگری قرار گیرد و روند اتخاذ تصمیمات صرفاً بر اساس رأی اکثریت باشد.

علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان تأکید کرد که فراخوان اعتصاب جهانی این اتحادیه پیام حمایت از آرمان فلسطین و فراخوانی به جهان برای توقف جنگ در غزه است.

قره داغی بر اهمیت این اعتصاب به‌عنوان یک گزینه اعتراضی باتوجه‌ به ناکامی جامعه جهانی در توقف جنگ در غزه تأکید کرد. او گفت که مسلمانان می‌توانند با دعوت از دیگران برای پیوستن به اعتصاب و رساندن پیام آشکارا به موفقیت این کمپین کمک کنند.

وی گفت: «از همه می‌خواهم که فعالانه در اعتصاب فراگیر شرکت کنند و در کنار هم در برابر بی‌عدالتی و ظلم بایستند».

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.