معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: عرضه میگوی پرورشی و خرمای استان در بازارهای چین دنبال می‌شود.

عرضه میگو و خرمای بوشهر در بازارهای چین

به گزارش قدس آنلاین، اکبر پورات ظهر دوشنبه در نشست با سرکنسولگری چین در هرمزگان گفت: مشارکت جامع راهبردی ایران و چین در اجرای برنامه همکاری ۲۵ ساله فرصتی مناسب برای تعمیق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: سفر موفقیت‌آمیز ریاست جمهور به چین و سفر ماه گذشته معاون اول رئیس جمهور جهت حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین و توافقات ارزشمند صورت پذیرفته در راستای پیشبرد برنامه همکاری ۲۵ ساله دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم توافقات در حوزه همکاری‌های استانی بیش از پیش تعمیق یابد.

ارتقای همکاری‌ها با طرف‌های چینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه فرصت‌های فراوانی در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه، معادن و صنایع دریایی و بندری استان بوشهر و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه از دیرباز برخی شرکت‌های چینی در این حوزه‌ها در استان بوشهر فعال بوده‌اند.

وی افزود: تقویت و ارتقای همکاری‌ها با طرف‌های چینی از اولویت‌های اصلی استانداری بوشهر است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش حضور شرکت‌های چینی در منطقه باشیم.

پورات گفت: استان بوشهر قطب و یکی از مراکز اصلی تولید و صادرات محصولات دریایی و شیلاتی در کشور محسوب می‌شود که در این راستا از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی مشتاق این بخش در استان استقبال و حمایت لازم خواهیم کرد.

خواهرخواندگی بوشهر و بندر فوجو

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اقتصادی استان بوشهر آماده جذب سرمایه‌گذاری و همکاری با طرف‌های چینی است، عنوان کرد: استان بوشهر دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در عرصه فرهنگی و گردشگری است که از ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری، ساخت هتل و مراکز توریستی با طرف‌های چینی استقبال می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر محصولات پتروشیمی که مورد نیاز و استقبال کشور چین است، میگوی پرورشی و خرمای استان نیز می‌تواند در بازار چین عرضه شود.

پورات یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده، اولین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در اردیبهشت امسال در شهر بوشهر افتتاح شد و این نشانگر اهتمام طرفین برای گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

وی گفت: با تمایل طرفین و با پیگیری انجام شده، فرآیند خواهرخواندگی بندر بوشهر و بندر فوجو در استان فوجیان چین در حال انجام است که این موضوع در شورای شهر به تصویب رسیده و تفاهم‌نامه به زودی امضاء خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.