وزیر خارجه ترکمنستان در دیدار معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر تداوم رایزنی‌های دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد.

دیدار معاون امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و درباره تعمیق مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

رضا نجفی که برای شرکت در  نشست عالیرتبه گروه دوستان بی‌طرفی برای صلح، امنیت و توسعه پایدار به عشق‌آباد سفر کرده است، شامگاه یکشنبه با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان در محل وزارت امور خارجه آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رشید مردوف در این دیدار با اشاره به اینکه تماس‌ها و دیدارهای منظم مقامات دو کشور نشان دهنده رشد روابط فیمابین و حسن همجواری است، بر تداوم رایزنی‌های دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکمنستان با اشاره به تاریخ، فرهنگ و دین یکسان دو کشور، بر ضرورت تقویت و افزایش مناسبات فرهنگی بین ایران و ترکمنستان تأکید کرد.

رضا نجفی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت دیدارها و رایزنی‌های مداوم مقامات دو کشور و همچنین جایگاه ترکمنستان برای کشورمان و سیاست همسایگی دولت سیزدهم، بر تداوم حمایت دو کشور از یکدیگر در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی مختلف تأکید کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست دوگانه و استفاده ابزاری کشورهای غربی از مقوله حقوق بشر در سازمان‌های بین‌المللی، بر همکاری‌های دو کشور برای مقابله با این سیاست دوگانه، تأکید کرد. 

وی ضمن اشاره به کشتار زنان و کودکان غزه و لزوم حمایت از آنها،  همچنین  از ارسال کمک‌های بشردوستانه ترکمنستان برای مردم غزه قدردانی کرد و آن را نشانه حمایت عملی ترکمنستان از کسانی که تحت ظلم هستند، برشمرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.