۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 945161

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۶۵ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارد و با پیگیری‌های به عمل آمده توسط مجموعه نوسازی مدارس کشور و همکاری دولت جهادی و همراهی مجلس، در حکم برنامه هفتم جهش‌هایی را در این خصوص شاهد خواهیم بود.

۶۵ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارد

حمیدرضا خان محمدی در آیین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران و عقد تفاهم نامه اظهار داشت: همواره حل مسئله در مرز دانش برای دستگاه‌های عمرانی، مورد توجه بوده و به همین دلیل تاکنون حدود ۱۰۰ هزار ساختمان آموزشی و پرورشی توسط دولت ساخته و به دانش آموزان و آینده سازان این مرز و بوم هدیه شده است.

وی با بیان اینکه معماری مدرسه، معلم سوم دانش آموزان است، تصریح کرد: در ساخت بناهای آموزشی و پرورشی باید بر روی کیفیت تمرکز کنیم و این امر با همکاری و تعامل مفید و سازنده با دانشگاه هایی همچون دانشگاه علم و صنعت محقق خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت تعامل میان سازمان نوسازی و دانشگاه علم و صنعت، بیان کرد: در خصوص تامین برق و انرژی مدارس از طرح ها و رویکردهای جدید دانشجویان و نخبگان استقبال می‌کنیم.

خان محمدی با بیان اینکه اگر در ۲۰ درصد از پشت بام‌های مدارس صفحه های سلول خورشیدی نصب شود، می‌توان معادل با سد کارون ۳ برق تولید کرد، افزود: برای تولید سلول های خورشیدی باید وابستگی خود را به دلار قطع کنیم و این امر تنها با به میدان آمدن مهندسان نخبه و خلاق همراه با روحیه جهادی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران قوی و علم و صنعت قوی به دانشجو و پژوهشگر قوی نیاز دارد، یادآور شد: این ورودی‌ها فارغ التحصیلان آموزش و پرورش هستند. در نتیجه با توجه ویژه به موضوع آموزش و پرورش و مخصوصا مقطع ابتدایی، جهش‌ها و پیشرفت های علمی بالاتری در دهه‌های آینده رقم خواهد خورد.

خان محمدی با اشاره به دفاع و حمایت از پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی میدانی و ماموریت محور مرتبط با سازمان نوسازی مدارس کشور، خاطر عنوان کرد: ساخت ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی و پرورشی تصویب شده است که آمادگی داریم در تعامل با دانشگاهیان برای طراحی، معماری و اجرا از ظرفیت دانشجویان دانشگاه علم وصنعت استفاده کنیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای میان دانشگاه علم و صنعت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امضا و منعقد شد تا در این راستا با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در جهت کیفی سازی و صنعتی سازی مدارس جدید، تعاملات میدانی بیشتری شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.