به قدری این جایگاه رفیع است که خداوند انسان‌ها را به مؤمن بودن دعوت می‌کند چرا که هیچ جایگاهی باارزش تر از جایگاه مؤمن نزد خداوند نیست. قرآن می‌فرماید کسانی که مؤمن هستند ایمان را در اعضا و جوارح خود به صورت عمل نیک ظاهر می‌کنند. آنان کسانی هستند که ایمان را در درون خویش حبس نمی‌کنند.

 شیخ حسین انصاریان: هیچ جایگاهی باارزش تر از جایگاه مؤمن نزد خداوند نیست

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان کارشناس مذهبی در حسینیه همدانی‌ها به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت: پروردگار فقط از باب محبتی که نسبت به انسان دارد هیچ چیز منفی را برای آدمی نمی‌پسندد. فرمان‌هایی را هم که در قرآن کریم بیان می‌کند همه به صورت فرمان واجب است.

وی افزود: فکر نکنی در اینگونه آیات کلمه واجب به صورت مستقیم وارد شده خیر بلکه در زبان عرب صیغه امر دلالت بر وجوب دارد برای همین اگر به فرمان الهی عمل نشود کیفر دارد و کسی هم که از این فرمان تبعیت می‌کند پروردگار برایش پاداش قرار داده است.

انصاریان در ادامه با بیان اینکه نافرمانی از خداوند ایستادن در برابر حضرت باری تعالی است گفت: این نافرمانی بی احترامی به پروردگار است. قرآن کریم انسان را به مسائل بسیاری دعوت می‌کند و این دعوت به حق است. این دعوت سراسر سودمند و خیر برای آدمی است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مؤمن نزد خداوند دارای جایگاه با ارزشی است اظهار داشت: به قدری این جایگاه رفیع است که خداوند انسان‌ها را به مؤمن بودن دعوت می‌کند چرا که هیچ جایگاهی باارزش تر از جایگاه مؤمن نزد خداوند نیست. قرآن می‌فرماید کسانی که مؤمن هستند ایمان را در اعضا و جوارح خود به صورت عمل نیک ظاهر می‌کنند. آنان کسانی هستند که ایمان را در درون خویش حبس نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ایمان، طلوع در عمل دارد گفت: انسان با ایمان می‌داند که نگاه به چه چیزهایی حرام است برای مثال می‌داند که نباید به ناموس مردم نگاه بیاندازد. پیامبر (ص) می‌فرماید هر کسی چشم از ناموس مردم و حرام الهی بپوشاند جلال و جمال پروردگار در وجود مشخص می‌شود؛ چشم سر هر وقت از محارم بسته شود چشم دل باز می‌شود تا انسان جمال و جلال الهی را بنگرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: هر عمل پسندیده‌ای که عقل و یا شرع به آن حکم می‌کند و انسان انجام می‌دهد عملش الهی می‌شود. اگر تمام کره زمین را از طلا پر کنند و به مؤمن بگویند همه آنها حرام است خیلی راحت از آن عبور می‌کند زیرا انسان مؤمن طمع و حرص ندارد که هیجانی شود. مؤمن می‌داند که زمین پر از طلا در برابر خداوند هیچ است.

انصاریان ادامه داد: کسانی که قلبشان فاقد ایمان و یا دارای ایمان ضعیفی هستند چای داخلی را با چای خارجی، برنج ایرانی را با برنج خارجی و … مخلوط می‌کنند که در حق مردم ظلم کنند تا به سودی مثلاً حدود روزی دو میلیون برسند. حال اگر همه دنیا طلا شود مؤمن حریص نمی‌شود که دست به کار حرام بزند. نقل شده روزی دنیا خودش را به شکل دختری زیبا به حضرت علی (ع) نشان داد و حضرت فرمود من تو را سه طلاقه کردم و رجوع در آن وجود ندارد؛ در این کلام امام علی (ع) نمی‌گوید دنبال دنیا نروید بلکه مراد این سخن آن است که دنیا انسان را از خدا دور نکند.

وی بیان کرد: خدا می‌فرماید این بندگان دارنده عمل صالح از همه زندگان عالم هستی باارزش تر هستند. پیامبر درباره انسان مؤمن می‌فرماید مؤمن کسی است که همه به خیر او امیدوار هستند. همه مردم می‌دانند که از زیان مؤمن در امان هستند.

این کارشناس مذهبی گفت: قرآن می‌فرماید بیایید دلتان را با معرفت به من و پیامبر گره بزنید؛ در این صورت قرآن طرح زندگی سالم را به انسان ارائه می‌دهد. همچنین می‌فرماید با آن نوری که برای شما ارسال کردم نیز دلتان را گره بزنید؛ مردم مؤمن رابطه خودتان را با گناه قطع کنید و در گروه صادقین قرار بگیرید. صادقین چه کسانی هستند؟ پیامبر (ص) در این زمینه می‌فرماید صادقین ما هستیم. اگر همه انسان در کنار اهل بیت (ع) قرار بگیرد در دنیا و آخرت عاقبت به خیر می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.