وزیر افراطی صهیونیست در واکنش به اظهارات انتقاد آمیز اخیر رئیس جمهور آمریکا، مواضع تندی ضد وی اتخاذ کرد.

وزیر افراط‌گرای صهیونیست علیه بایدن موضع‌گیری کرد

به گزارش قدس آنلاین، بتسلئیل اسموتریچ وزیر افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال این رژیم مدعی شد: آمریکا از مدت‌ها پیش از طریق پیشنهاد راه حل تشکیل دو دولتی ما را به سمت انتحار پیش می‌برد.

وی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که گفته بود کابینه اسرائیل راه حل تشکیل دو دولتی را نمی‌خواهد، وی را به دلیل این سخنان مورد سرزنش قرار داد.

انتقادات اسموتریچ از بایدن زمانی علنی شد که بایدن در انتقاد از برخی گرایش‌های افراط‌گرایانه در کابینه رژیم صهیونیستی گفته بود که نتانیاهو باید کابینه خود را تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند. وی ادامه داد که کابینه کنونی، افراطی ترین کابینه (از زمان تأسیس این رژیم جعلی) است و راه حل تشکیل دو دولتی را نمی خواهد.

اسموتریچ که در گفتگو با رسانه‌های عبری سخن می‌گفت تاکید کرد که راه حل تشکیل دو دولتی به این معنا است که به عنوان مثال غزه را ۲۰ برابر کرده و آن را در منطقه‌ای قرار دهید که تحت سلطه نظامی آنها قرار دارد.

وزیر امور مالی کابینه نتانیاهو در ادامه به تلطیف اظهارات خود پرداخت و ادامه داد که اشغالگران مجموعه‌ای از روابط خوب با واشنگتن دارند و هیچ کس نمی‌تواند میزان همکاری کنونی موجود بین دو طرف را در مخیله خود نیز تصور کند.

وی خاطرنشان کرد: واشنگتن و تل‌آویو از چندین دهه پیش دوستان یکدیگر هستند و این اختلافات از مدت‌ها پیش وجود داشته و ما می‌دانیم که چگونه باید این اختلافات را مانند دو دوست مدیریت کنیم.

دولت آمریکا با حمایت مطلق خود از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انبارهای تسلیحاتی و موشکی خود را به روی این رژیم باز کرده و ده‌ها هزار موشک به اسرائیل داد تا از آنها علیه ملت بی‌پناه غزه و شهروندان غیر نظامیان آن استفاده کند. رژیم صهیونیستی در عرصه دیپلماتیک نیز به حمایت بی‌دریغ از اشغالگران و جنایت‌های غیر انسانی آنها پرداخته و تازه‌ترین این اقدامات وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و جلوگیری از آتش‌بس فوری در غزه بود که باعث استمرار جنایات صهیونیست‌ها در غزه شد.

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه انتقادات بایدن از کابینه نتانیاهو پیش از این در پشت درهای بسته مطرح می‌شد و الان علنی شده است، پیش‌بینی کردند در آینده نزدیک تغییر غیر مترقبه‌ای در مناسبات بین نتانیاهو و بایدن رخ دهد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز از شکاف بین آمریکا و اسرائیل به عنوان نزدیک‌ترین متحدان خبر داده و گفت که این شکاف علنی شده است.

نیویورک تایمز نوشت که به نظر می‌رسد حمایت شدید آمریکا از تل آویو در حال کاهش است، چرا که اظهارات بایدن را می‌توان بزرگترین تغییر لحن در گفتمان آمریکا ضد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ تاکنون به شمار آورد.

دولت آمریکا در عرصه داخلی و خارجی در زمینه حمایت بی‌دریغ از جنایات صهیونیست‌ها ضد مردم نوار غزه با انتقادات گسترده‌ای مواجه است، این در حالی است که زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور باقی نمانده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.