نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که پدافند هوایی این کشور بامداد امروز حمله گسترده موشکی و پهپادی ارتش روسیه به شهر کی‌یف و منطقه اودسا را دفع کرده است.

اوکراین: ۲۰ موشک بالستیک و پهپاد ارتش روسیه را منهدم کردیم

به گزارش قدس آنلاین، نیروی هوایی اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور بامداد امروز چهارشنبه ۱۰ موشک بالستیک و ۱۰ پهپاد شلیک‌شده ارتش روسیه به شهر کی‌یف را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که حمله موشکی و پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین ساعت ۳ بامداد انجام شده است و «همه ۱۰ موشک بالستیک شلیک‌شده به سمت کی‌یف با پدافند هوایی اوکراین رهگیری و منهدم شدند.»

در بیانیه نیروی هوایی اوکراین همچنین آمده است که ارتش روسیه هم‌زمان یک حمله پهپادی دیگر به منطقه اودسا انجام داد که پدافند هوایی اوکراین تمام پهپادهای پرتاب‌شده را منهدم کرد.

با اینکه نیروی هوایی اوکراین اعلام کرده که تمام موشک‌ها و پهپادی شلیک‌شده به کی‌یف منهدم شده، اما خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات محلی اوکراین اعلام کرد که در حمله بامدادی امروز ارتش روسیه به پایتخت اوکراین دست‌کم ۵۳ نفر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های توپخانه‌ای نیروهای «مرکز» ارتش روسیه مرکز فرماندهی نیروهای اوکراینی در محور «کراسنی لیمان» در منطقه لوهانسک را بمباران و منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه‌شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند نیروی هوایی ارتش این کشور  یک موشک توشکای ارتش اوکراین را بر فراز منطقه بلگورد را رهگیری و منهدم کرد.

این بیانیه درباره جزئیات این حمله موشکی ارتش اوکراین نوشته است «امروز، حدود ساعت ۵:۰۰ صبح (به وقت محلی، ۰۲:۰۰ GMT)، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه با استفاده از موشک عملیاتی - تاکتیکی توچکا-یو انجام شد. سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در حال انجام وظیفه، موشک اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود سرنگون کردند.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.